Klienti ČSOB mohou nahlížet na své účty v jiných bankách i ze Smartbankingu
ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví
ČSOB se prostřednictvím kampaně „Chraňme své blízké“ spojila s influencery na pomoc seniorům s online bankovnictvím
Skupina ČSOB spustila odklady splátek úvěrů podle nového zákona
Centrála ČSOB je nejekologičtější kancelářskou budovou v České republice
Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou nově sledovat své účty v jiných bankách již i ze Smartbankingu, tedy z bankovní aplikace v mobilu nebo tabletu. Od konce dubna je připojeno celkem sedm bank. K České spořitelně a Equa bank se nyní přidaly Air Bank, Komerční banka, Moneta Money Bank, Banka Creditas a Raiffeisenbank.
Účty ve jmenovaných sedmi bankách si mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny připojovat a spravovat včetně zadávání plateb v internetovém bankovnictví. Ve Smartbankingu pak lze na účty jen nahlížet, tedy sledovat zůstatky, pohyby na účtu a informace o účtu.
„Služby takzvaného multibankingu, tedy správy více účtů z jednoho místa, jsou užitečné pro všechny, kdo mají účty v různých bankách, ale chtějí je obsluhovat z jednoho místa,“ uvedla Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení, spotřebitelské financování, otevřené bankopojištění a inovace.
Činnosti, které mohou klienti u svých účtů v jiných bankách uskutečňovat, se ovšem ještě liší. U většiny připojených bank (Air Bank, Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, Moneta) mohou klienti ČSOB a Poštovní spořitelny ve svém internetovém bankovnictví provádět na svých účtech aktivní (zadání platby) i pasivní operace (zobrazení historie a zůstatku). V případě Creditas a Raiffeisenbank lze využívat jen pasivní operace.
Skupina ČSOB zavedla multibanking pro své klienty před koncem loňského roku u jejich účtů v České spořitelně a Equa bank. Od 27. dubna je připojeno dalších pět finančních ústavů. Od loňského listopadu začali klienti ČSOB a Poštovní spořitelny také využívat výhod otevřeného bankovnictví a spravovat svůj účet prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank.
O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb klienti využívají autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. K autorizaci přístupu na účty ČSOB slouží ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč.
Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky. Všechny potřebné informace klienti naleznou na webu v části Otevřené bankovnictví ČSOB.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2620 | |
1 USD | 23,7020 | |
1 PLN | 5,8330 | |
1 GBP | 29,5365 | |
1 CHF | 25,9990 | |
100 HUF | 6,4050 | |
1 RON | 5,0774 |
Zprávy z devizového trhu
- Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024