Klientský index v prosinci 2010 stoupl na 166 Kč
04. 01. 2011 10:02
Ivan Soukal, Martina Hedvičáková
komentáře (2)
Další články
Sdílení bankomatů nabírá na obrátkách. Přidají se i Air Bank a UniCredit
Výběr z bankomatu po celém světě zdarma? Mnohdy vám poplatek stejně naúčtují
Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá
Troubíme na poplach! Poplatky v bankách po čtyřech letech znovu masivně rostou
Klientský index, unikátní nástroj sledující náklady bankovních klientů v České republice za vedení běžných účtů, v prosinci 2010 stoupl o dvě koruny na 166 Kč.

Kalkulátor sleduje velmi podrobně chování klientů, resp. zachycuje užívání retailových bankovních služeb respondentů (podrobněji o respondentech v závěrečné kapitole). Nejedná se jen o to, u
jaké banky jsou, ale hlavně kolikrát danou službu užijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především jak se v ní chová. Pokud je někdo velmi
aktivní, tak i v průměrně drahé bance bude platit měsíčně stokoruny. Pokud někdo banku prakticky neužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100,- Kč měsíčně. Ve výpočtu je přesně
sledováno, jaký účet daný klient užívá. Vzhledem k tomu je ovšem také nemalé procento účtů, kde nemůže být výpočet proveden. Klientský index za měsíc prosinec dosáhl úrovně 166,- Kč. Pokud
porovnáme tento Klientský index za měsíc prosinec s hodnotami indexu s předcházejícími měsíci, lze vyčíst mírný nárůst nákladů. Tento nárůst není nikterak závratný, ovšem může ukazovat na
zvýšenou aktivitu v posledním měsíci, která je přirozeně spojena se svátky a vyšší frekvencí operací s hotovostí (zvýšená frekvence užívání služeb byla zaznamenána i v jednorázových
bezhotovostních operacích, ale ty se v drtivé většině bank neprojeví na výši zpoplatnění) Ze zpracovaných dat vyplývá, že za poslední čtyři měsíce nedošlo k výrazným výkyvům ve
velikosti Klientského indexu. Rozdíl je v mezích statistické chyby. Z této příčiny se také významně nezměnila tabulka č. 1, kde můžete nalézt konkrétní hodnoty průměrných nákladů klientů u
jednotlivých účtů bank v ČR (viz. tabulka 1). Průměrný klient zaplatil za užívání bankovních služeb 166,- Kč. Tabulka 1: Průměrné
náklady klientů na jednotlivých účtech za prosinec 2010
* po splnění podmínek obratu, či průměrného měsíčního zůstatku ** bez aktivního e-banking *** získáno odděleným výpočtem (viz metodika
výpočtů) NA: počet klientů takto označených účtů byl pro výpočet nedostatečný Stejně jako v předchozích dvou měsících se na prvním místě
s přehledem umístila mBank i po zvýšení, resp. zavedení určitých poplatků (např. výběry z bankomatu při nižším obratu na kartě než 2 000,-). Tyto výpočty kromě výše poplatků a provizí
na jednotlivých účtech v sobě zahrnují výraznou složku spojenou s chováním klienta. To je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů výborného výsledku mBank, kdy je tato banka vyhledávány
klienty, kteří nepoptávají celou paletu služeb a jde jim o základní vnitrostátní elektronický low-cost banking (mKonto nenabízí možnosti pobočkových operací ani možnost mezinárodního platebního
styku). Jinými slovy i přes výborný výsledek, nelze její první místo brát automaticky jako plošné doporučení pro přechod všech klientů na mKonto. Velmi dobrého výsledku se opět podařilo dosáhnout Fio
a Poštovní spořitelně, kde obě banky již nabízí širší paletu služeb než mKonto, přitom, především Fio, lze stále označit za nízkonákladový účet. Stejně jako Fio i Poštovní spořitelna se svým
relativně nedávno zavedeným účtem Era zadarmo dokáže cenově konkurovat prémiovým účtům velkých bank. Ovšem poté, co na prémiových účtech klienti splní často nemalé nároky na obrat, případně průměrný
měsíční zůstatek (viz např. úspěch prémiového účtu GE genius gold). Otázka, zda se vyplatí držet na účtu nemalou sumu peněz, aby byly odpuštěny určité poplatky nebo by bylo rozumnější je přesunout na
spořicí účty, je potom na zvážení jednotlivým klientům. Metodiku výpočtu ke klientskému indexu najdete zde: https://www.bankovnipoplatky.com/klientsky-index---metodika-12507.html ČTĚTE TAKÉ: Klientský
index za listopad 2010 https://www.bankovnipoplatky.com/klientsky-index-v-listopadu-2010-klesl---xi-2010-162-kc-13099.html
Klientská index v říjnu 2010 https://www.bankovnipoplatky.com/klientsky-index---x-2010-164-kc-12671.html
Klientský index v září 2010 https://www.bankovnipoplatky.com/klientsky-index---ix-2010-161-kc-12515.html
Pořadí | Účet | Průměrné náklady v Kč |
1. | mBank mKONTO | 9 |
2. | Fio běžný | 49 |
3. | GE Money GENIUS GOLD* | 72 |
4. | PS Osobní účet Zadarmo | 93 |
5. | Raiffeisenbank eKonto Premium* | 104 |
6. | Raiffeisenbank eKonto Extra* | 145 |
7. | PS Osobní účet Era | 143 |
8. | UniCredit Konto Mozaika | 159 |
9. | ČSOB KONTO | 160 |
10. | ČSOB AKTIVNÍ KONTO | 171 |
11. | Česká spořitelny standard 3*** | 174 |
12. | UniCreditBank Partners konto | 175 |
13. | Raiffeisenbank Běžný | 186 |
14. | KB Extra konto | 207 |
15. | ČSOB BĚŽNÝ | 227 |
16. | GE Money GENIUS ACTIVE | 233 |
17. | ČSOB EXKLUZIVNÍ KONTO* | 238 |
18. | Volksbank Běžný | 275 |
19. | KB IDEAL konto | 304 |
20. | GE Money BĚŽNÝ | 319 |
21. | KB Perfect konto | 329 |
22. | Raiffeisenbank eKonto Základ | 332 |
23. | KB Premium konto | 445 |
--- | Banco Popolare běžný | NA |
--- | Banco Popolare On-line konto | NA |
--- | Banco Popolare Prima konto | NA |
--- | Banco Popolare Grande konto | NA |
--- | CITI-konto | NA |
--- | CITI-konto* | NA |
--- | ČSOB BĚŽNÝ** | NA |
--- | ČSOB KONTO** | NA |
--- | ČSOB AKTIVNÍ KONTO** | NA |
--- | ČSOB EXKLUZIVNÍ KONTO | NA |
--- | GE Money BĚŽNÝ | NA |
--- | GE Money GENIUS ACTIVE* | NA |
--- | GE Money GENIUS GOLD | NA |
--- | LBBW IQ konto ZDARMA | NA |
--- | LBBW Konto 5 za 50 | NA |
--- | UniCredit Běžný | NA |
--- | UniCredit Konto Pohoda | NA |
--- | UniCredit Konto Komplet | NA |
--- | UniCredit Konto Exkluzive | NA |
--- | Volksbank FIT konto | NA |
--- | Volksbank STYL konto | NA |
--- | Volksbank Program Exklusive | NA |
--- | GE GENIUS Start | NA |
--- | GE GENIUS Optimal | NA |
Klientský index v prosinci 2010 stoupl na 166 Kč
Je to jenom další korporátní MANIPULACE !
Kdyby si Fio zaplatila 1. místo byla by první ona. Na takovéto nejasné, netransparentní analýzy Vám ...
Kdyby si Fio zaplatila 1. místo byla by první ona. Na takovéto nejasné, netransparentní analýzy Vám ...
Je to k ničemu když chybí polovina údajů
Tyto statistiky jsou k ničemu když u poloviny účtu není zjištěno jaké jsou poplatky....
Diskutovat (2)
Tyto statistiky jsou k ničemu když u poloviny účtu není zjištěno jaké jsou poplatky....
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
8926046034
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
![]() |
1 EUR | 23,7040 |
![]() |
1 USD | 22,0260 |
![]() |
1 PLN | 5,0540 |
![]() |
1 GBP | 26,9350 |
![]() |
1 CHF | 23,9640 |
![]() |
100 HUF | 6,1500 |
![]() |
1 RON | 4,8089 |
Zprávy z devizového trhu
- Nervozita na trzích postupně upadá
24. 03. 2023 - Fed zvolňuje tempo zvyšování sazeb
23. 03. 2023 - Fed dnes zvýší sazby
22. 03. 2023 - Averze vůči riziku opadává, dolar ztrácí
21. 03. 2023 - Na západní frontě klid
20. 03. 2023 - ECB navzdory turbulencím přinesla 50 bodové zvýšení
17. 03. 2023 - Problémy Credit Suisse přinesly na trhy bouři
16. 03. 2023