Komentované zprávy bank:
ČSOB je pilot a Komerčka startuje
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden je plný pozitivních novinek. Čtěte!
ČSOB: Pilot s personalizovanými půjčkami
Už jsem očekával nálet letadel s nabídkami půjček, piloty s nabídkami prospektů a brožurek s nabídkou úvěrů a ono je vše jinak. Jedná se totiž o pilotní projekt. ČSOB pomocí videí ukáže svým klientům či potenciálním klientům jak je dobré refinancovat úvěry, nebo úvěry slučovat, samozřejmě výlučně za pomoci ČSOB. Pro představu zvolila banka formu jídelního menu, kde ukazuje, že je lepší a chutnější mít všechny složky jídla na jednom talíři, než mít vše na vlastním talíři odděleně. Těžko odhadovat jaký může mít taková kampaň úspěch. Mně obecně to přijde trošku jednoduché a primitivní, ale to je jen můj názor. Možná to bude u klientů ČSOB skutečně fungovat. Pak moc rád změním názor. Ale jako taková mini hra na pochopení smyslu konsolidace půjček nebo refinancování je to hezké.
Moneta Money Bank: Předposlední víkend v listopadu nakoupí klienti MONETA Money Bank u partnerů bene+ s 15% slevou
To jsou hurá akce, které mohou být oblíbené u některých klientů, ale spíše se tím snaží banka zviditelnit a přijít s něčím rádoby novým. Takových akcí se dá vymyslet nepočítaně. Přínos pro klienta spíše nulový. Kolik klientů si bude hlídat a má na to čas, kdy platí zrovna nějaká slevová či marketingová akce, aby si šli nakoupit přesně v daný den, přímo do prodejny partnera Bene+ a tam utratit dostatečně vysokou částku, aby to vůbec mělo smysl? To už by člověk opravdu nic jiného nedělal. Myslím si, že tak klienti této banky ušetří spíše jen náhodou a jen někteří. Jinak jako podpora prodeje či používání platební karty mi tento způsob propagace či odměňování nepřipadá příliš vhodný, ale třeba má banka jiný názor a jiné zkušenosti.
Komerční banka: Čtvrtý ročník grantového programu KB Nastartujte se zná vítěze
Komerční banka se specializuje na podporu podnikání a podnikatelů. Zapojuje se také do různých projektů, které tento segment klientů podporují. V tomto případě se jedná o podporu začínajících podnikatelů formou grantového programu. Vítěz projektu pak získal z tohoto programu podporu 300.000 korun. Nejedná se sice o miliony, ale každého začínajícího podnikatele potěší jakákoliv částka, která mu pomůže rozvíjet své podnikání. Ostatně za takovou částku už se dá pořídit i slušný automobil pro podnikání, nebo vybavení kanceláře. Doufejme, že takových programů bude v budoucnu více a bude se hlavně zvyšovat i objem podpory.