Máme 37 tisíc klientů, ale zatím se jen zahříváme, usmívá se Tomáš Kuna, ředitel ZUNO pro ČR a SR


23. 05. 2012  01:34     ar     komentáře (1)

ZUNO vlétla do České republiky jako uragán, jenž však z pohledu klientů představoval spíše svěží a toliko potřebný vánek v dlouho nevětraném prostoru bankovnícho sektoru. A protože se blíží roční výročí působení banky v ČR, rozhodli jsme se vyzpovídat Tomáše Kunu, ředitele ZUNO pro Česko a Slovensko. Jak ZUNO svůj pobyt na trhu hodnotí a o nového chystá? Odpovědi naleznete v exkluzivním rozhovoru...





BP.com: ZUNO již "stříhá metr" do oslav prvního výročí na bankovním trhu v České republice. Jak se vám na trhu zatím líbí?

Ano, je to tak a hodláme to pořádně oslavit. Po necelém roce, co působíme na českém trhu, jsme příjemně překvapeni zájmem českých klientů o online banky. Za několik měsíců jsme dokázali přilákat už 37 000 klientů, kteří si u nás uložili více než 13 miliard korun. A tato čísla rozhodně nejsou konečná. Jen se zahříváme. Myslím, že je to jasný důkaz, že jsme klientům toužícím po změně dokázali nabídnout nový přístup k bankovnictví, který neváhají naplno využít. Přiznávám, že zpočátku jsme se soustředili hlavně na sbírání vkladů, avšak nyní bychom se pro klienty rádi stali bankou první volby.

BP.com: Je něco, co Vás skutečně příjemně překvapilo? A něco, co Vás překvapilo vyloženě nepříjemně?

Prostředí v České republice je velmi konkurenční a získat klienta je poměrně složité. Ochota měnit banku je totiž často nízká a čeští klienti jsou konzervativní. Myslím, že bude ještě nějakou dobu trvat, než se jejich myšlení, a doufám, že i díky ZUNO, změní. Na druhou stranu online banky jsou na trhu nejmladší, ale i za tak krátkou dobu dokázaly přilákat desetitisíce klientů. Určitě jste si i Vy všiml, že i u nás klienti postupně zjišťují, že existují banky, kde mohou být spokojeni bez zbytečných poplatků, s vyššími úrokovými sazbami a mnohem větším komfortem.

BP.com: Daří se ZUNO držet obchodní plány, ať již v počtu akvírovaných klientů, objemu depozit nebo rozšiřování produktové nabídky?

Zatím mohu říct, že se ZUNO daří plnit stanovené cíle, ale více budeme vědět v horizontu několika příštích let. Zatím ZUNO vládne na Slovensku a patří mezi špičku v Česku. Rozhodně však nechceme usnout na vavřínech a porozhlížíme se po dalších destinacích, kde bychom mohli náš úspěšný projekt také představit.

BP.com: Na bankovní trh jste uvedli několik novinek, asi nejmedializovanější bylo denníúročení vkladů. Zaznamenali jste pokusy konkurenčních bank "opičit se" a tento trik napodobit?

Konkurence je skvělá v tom, že vás motivuje k daleko větším výkonům, než když jste na trhu sami. Nicméně denním úročením na spořicích produktech jsme na trhu i nadále unikátní. Což je, přiznám se, moc fajn. Ačkoli denní úročení patří mezi naše výhody, naši klienti preferují i další přednosti, jako je naprostá transparentnost, jednoduchost fungování internetového bankovnictví ZUNO a osobní přístup ke každému jednotlivému klientovi. To je jen zlomek věcí, proč je ZUNO pro české a slovenské klienty tolik atraktivní.

BP.com: Řada klientů v ČR má slovo banka spojeno s kamennou pobočkou (obchodním místem). Daří se Vám přesvědčovat klienty, že to není třeba? Neuvažujete přeci jen o dalších ZUNO zónách v jiných koutech republiky?

Věříme, že v uspěchaném 21. století si lidé váží ušetřeného času. A právě tuto alternativu ZUNO nabízí. Proč trávit hodiny měsíčně návštěvami bank a vyplňováním několikastránkových formulářů, když si všechno, co potřebujete, můžete zařídit přes internet? Návštěvy na pobočkách využívá pravidelně zhruba jen 1 % klientů. Správa peněz přes internet se tedy stává čím dál běžnější, protože šetří klientům čas, který je k nezaplacení.

 BP.com: V médiích (iDnes.cz) se objevily informace o problémech spojených s on-line komunikací mezi klientem a bankou. Problémy se vyskytují všude, to je pochopitelné, mě spíše zajímá, jak se ZUNO daří tyto problémy vychytat a nastavit systém tak, aby se neopakovaly (nahrávání dat přes různé prohlížeče, čitelnost formátů dokumentů, atd.)?

Naprostá většina klientů ZUNO tento problém nemá, ale i my děláme chyby, ze kterých se snažíme ihned poučit. Každá podobná situace nás přirozeně velmi mrzí, ale nebojíme se přiznat chybu, omluvit a pochybení ihned napravit. Děláme všechno pro to, abychom tyto případy co nejvíce eliminovali, avšak někdy jsou porodní bolesti nového projektu, jakým je ZUNO, trochu větší. Klientům se snažíme podobné problémy vynahradit osobní péčí v kontaktním centru, kde s nimi naši operátoři problémy individuálně řešíme jako jediná online banka na trhu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Zkrátka jsme online neustále. U klientů, kteří mají problém kupříkladu s nahráváním dokumentů, máme v systému poznámku o technických problémech a následně se je snažíme v co nejkratším čase odstranit. Naší prioritou je nabízet u všech bankovních operací co nejjednodušší a nejrychlejší postup, což se nám ve naprosté většině případů daří.

BP.com: Otázka závěrem - chystáte pro klienty něco nového?

Co se produktů týká, v následujících měsících chystáme uvedení bezkontaktních kreditních karet spolu s mobilními aplikacemi pro chytré telefony s iOS a Android. Klienti se po nich již dlouhodobě ptají a my jsme se rozhodli jim přání splnit. Momentálně intenzivně řešíme i otázku bankomatů a možnosti výběrů zdarma. Vedle toho průběžně připravujeme speciální akce a exkluzivní nabídky. Po úspěšné spolupráci s online knihkupectvím Arara a slovenským raperem Majkem Spiritem jsme nyní pro naše klienty přichystali velkou letní soutěž s názvem Plať kartou a obleť Evropu. Mohou v ní vyhrát víkendový zájezd do Paříže, Říma, Londýna, Stockholmu, Barcelony nebo Istanbulu i s kapesným, což není zrovna špatná nabídka. Další atraktivní a neotřelé akce budou následovat v průběhu celého roku, nechte se překvapit.



Máme 37 tisíc klientů, ale zatím se jen zahříváme, usmívá se Tomáš Kuna, ředitel ZUNO pro ČR a SR

Zruste povinnost psat titulek
ZUNO je skvela banka, 90 % spokojenost, je videt ze se nekdo zamyslel nad pouzitelnosti / UX. Lide c...
Diskutovat (1)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16319562256

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2390
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6230
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8460
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3705
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8130
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0724
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více