Mobilní aplikace:
Nejvíc záleží na funkčnosti a designu


03. 02. 2015  16:11          komentáře (0)

Lidé si vybírají mobilní aplikace bank zejména podle toho, jak jsou přehledné a jak vypadají. Budoucnost mají ty aplikace, které jsou schopny spojit funkčnost s vyšším uživatelským zážitkem díky lepší orientaci a designu. Ukazuje to průzkum Mapa Research pro portál The Financial Brand. 

Mobilní aplikace: Nejvíc záleží na funkčnosti a designu




Z analýz také vyplynulo, že 100 procent dotázaných bank podporuje mobilní platformu iOS a Android, 60 procent Windows a jen několik z nich investuje do podpory Blackberry. Minulý rok se banky po celém světě zaměřily na zdokonalení mobilního bankovnictví.

„Lidé chtějí mít přístup ke svým účtům 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a možnost využívat stále propracovanější aplikace na chytrých telefonech a tabletech. Výsledkem je nepřeberné množství zajímavých novinek a vylepšení," říká Jim Marous, vydavatel Retail Banking Strategies pro portál The Financial Brand.

Podle průzkumu 29 procent bank nabízí mobilní aplikaci umožňující zablokování kreditní nebo debetní karty jednoduše přes mobil. Z průzkumu dále vyplývá, že až 91 procent bank umožňuje klientům provádět platby stávajícím příjemcům, zhruba polovina umožňuje platby ve prospěch nových příjemců nebo na telefonní číslo. Pouze 14 procent hodnocených aplikací umožňuje platby na e-mailovou adresu a dvě procenta prostřednictvím sociálních sítí.

„Funkčnost a design jdou u mobilních aplikací ruku v ruce. Ovládat banku přes mobil je dnes otázka stylu a vkusu. Naši mobilní aplikaci si už stáhlo přes 70 000 klientů. Asi polovina ji aktivně využívá. Měsíčně zaznamenáme až 200 000 přihlášení. Za minulý rok aplikací protekla více než miliarda korun (56 milionů euro),“ říká specialista na mobilní bankovnictví banky Zuno František Cimbálik. 

Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku a na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami a je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů s operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone. Během 3 let se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent).

Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz



Mobilní aplikace: Nejvíc záleží na funkčnosti a designu

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15661426864

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2670
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7180
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8355
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5095
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,1005
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,3900
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0773
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více