Představujeme nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - dnes 12. místo


25. 11. 2013  00:40     BP.com     komentáře (0)

Představujeme vám nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013, tedy soutěže, v níž společně s partnerem Air Bank dáváme možnost studentům z celé České republiky prezentovat nápady týkající se moderního bankovnictví. Na 12 místě se umístila práce studentky Martiny Mojžíšové. Zde je!

Představujeme nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - dnes 12. místo




Je v dnešní době možné, aby existovala ideální banka pro všechny? Myslím, že většina lidí by na tuto otázku odpověděla záporně. Ideální banka by měla vyhovět požadavkům a představám každého z nás a umět přizpůsobit své služby dle individuálních přání klientů. Je možné, aby taková banka mohla v dnešním světě fungovat? Většina z nás se asi shodne, že tato banka by dříve nebo později zkrachovala.

Jak by tedy měla vypadat ideální banka, která by uspěla v široké konkurenci a starala se o spokojenost klientů?
Mezi nejdůležitější vlastnosti takové banky by měla být důvěra klientů. Tímto si představuji, že banka nebude potencionální klienty lákat nepravdivými informacemi a reklamami. Pokud se klient bude zajímat o nějaký produkt nebo službu banky, měly by mu být poskytnuty všechny informace. Nemělo by se tedy stát, že si klient zřídí účet v domnění, že jeho vedení je zdarma a po obdržení prvního výpisu z účtu zjistí, že tomu tak není. Jak jsme zvyklí, většina reklamních spotů bank, nás láká na nepravdivé informace. Člověk by neměl mít pocit, že se ho banka snaží nachytat nebo okrást z důvodu jeho neznalosti nebo neinformovanosti. Banka by měla hlavně dbát na kvalitu svých produktů, aby měla větší šanci získat klienty. Dle mého názoru je nejlepší reklamou banky spokojený klient.

Do důvěry samozřejmě patří i zkušenosti a tradice banky. Banka s delší tradicí a více zkušenostmi má větší šanci u klientů na úspěch. Taková banka by se měla tyto deviza snažit co nejvíce prodat a ukázat lidem. Myslím, že tyto dvě věci jsou velmi důležité pro klienta při výběru banky. Banka působí na klienty důvěryhodněji, pokud má dlouholetou tradici bez problémů.

Jak by měla ideální banka komunikovat se zákazníky? Pokud klient komunikuje se zaměstnancem banky, měl by mít pocit, že pracovník rozumí tomu, co dělá. Zaměstnanci banky by měli být pravidelně školeni tak, aby mohli pomoci klientovi vybrat produkt nebo službu, která je pro něj nejvýhodnější a mohli mu podat dostatek informací o daném produktu nebo službě. Klient pak bude mít k bance větší důvěru, pokud si bude jist, že mu zaměstnanec podal všechny důležité informace a že mu doporučil produkt, který je pro něj opravdu výhodný. S bankovními službami by měl zaměstnanec banky zákazníkovi dále nabídnout i jednoduchou finanční analýzu včetně návrhu na optimalizaci jeho výdajů.

.

NOMINUJTE NEJLEPŠÍ POPLATKY DO ANKETY O TEN NEJABSURDNĚJŠÍ!

.

Myslím, že v dnešní době, kdy nás lákají samé nepravdivé reklamy, raději lidé dají na doporučení banky od známého než na právě tyto reklamy. Banka tedy může získat nové zákazníky na doporučení od klientů, kteří byli spokojeni s komunikací zaměstnanců banky. Ideální banka musí stát o každého klienta a každý klient pro ni musí být důležitý bez ohledu na to, jaký je jeho příjem a jaké má požadavky a přání. Banka by dále měla kontaktovat klienta prostřednictvím bankovního poradce v případě nějakého problému. Bohužel tomu tak ve většině případů není. Banka by například měla kontaktovat klienta v případě neprovedené neprovedeného inkasa, které není odečteno z účtu z důvodu překročení limitu inkasa nebo v případě nedostatečného zůstatku na účtu. Klienta by přitom v takovýchto případech stačilo upozornit pomocí SMS zprávy a on by pak mohl situaci řešit dřív, než by mu mohly vzniknout nějaké problémy v podobě upomínky nebo penále za pozdní platbu. Je jasné, že toto nelze asi aplikovat ve všech případech, ale banky by se podle mě měly pokusit zavést alespoň v těch častých případech. Banky se snaží více zvýšit svůj zisk, než aby snažily o spokojenost klienta. Myslím, že každý klient by ocenil od banky lepší komunikaci.

Jak by měla vypadat pobočka ideální banky? Pobočka takové banky by měla být určitě dostupná všem klientům a to vzdáleností i otevírací dobou. Měla by být umístěna alespoň v blízkém městě. Stále jsou totiž mezi klienty lidé, kteří nemají internetové bankovnictví a tak musí veškeré potřeby řešit přímo na pobočce. Prostředí takové banky by mělo působit důvěryhodně a naopak by nemělo působit lacině. Pro klienty by toto prostředí nemělo být cizí. Většina bank v dnešní době nabízí možnost online objednání a tak klient nemusí ztrácet čas čekáním na pobočce. A co je zde pro ostatní, kteří se neobjednali a musí vyčkat, až na ně přijde řada? Ostatním může čekání urychlit plazmová televize, která informuje o nových produktech a službách, nebo čtení časopisů, které jsou klientům k dispozici na stolkách. Rodičům s dětmi pak čekání usnadní dětský kousek, kde se děti zabaví, než jejich rodiče vše vyřídí. Čekání jistě zpříjemní i malé občerstvení a pití. Co by ještě klienti jistě ocenili? Prodlouženou pracovní dobu pobočky nebo možnost domluvit si schůzku mimo pracovní dobu. Mnoho lidí se jistě setkalo s tím, že pracovní doba banky skončila dříve, než se klient dokáže do pobočky dostat. Proto si myslím, že by banky měli tuto možnost nabízet.

.

VYHRAJTE IDEÁLNÍ ZÁŽITKY ZA 10.000 KČ

.

Banka by měla mít dostatek bankomatů. Stále jsou u nás obchody nebo jiná zařízení, kde se kartami platit nedá. Člověk pak v případě, že nemá hotovost, musí vyhledat příslušný bankomat.
Často se ale stává, že není poblíž bankomat právě té banky, u které máme zřízený účet. Výběr hotovosti v jiném bankomatu je pak zpoplatněn mnohdy nemalou částkou. Myslím, že velkou výhodou by jistě bylo sjednocení bankomatů. Klienti by pak nemuseli řešit, že právě v jejich okolí není příslušný bankomat.
Další nepostradatelnou věcí, kterou by banka v dnešní době měla mít je internetové bankovnictví. Málokdo si dnes dokáže představit ovládání svého účtu bez možnosti dostupnosti většiny služeb online. Jak by mělo takové internetové bankovnictví vypadat a jaké služby by mělo nabízet klientům? Nejdůležitější věcí je bezesporu bezpečnost připojení k takovému účtu. Věřím, ale že je dnes u většiny bank tento problém vyřešen zabezpečeným šifrovaným spojením. Přihlášení uživatele je navíc u většiny bank ověřováno pomocí speciálního kódu, který je klientovi zaslán pomocí SMS zprávy, která je zaslána na telefonní číslo klienta bankou. Některé banky řeší zabezpečení i podpisovým certifikátem. Klient by měl mít možnost se na online bankovnictví připojit z počítače i z mobilního telefonu, který je vybaven operačním systémem.
Služby, které internetové bankovnictví nabízí, se liší podle jednotlivých bank. Mezi základní služby patří například přehled stavu a pohybů na účtu, zadání jednorázového a trvalého příkazu k úhradě, dobíjení mobilního telefonu atd. A co nabízejí banky pro náročnější klienty? Pro tyto klienty je tu například možnost investování do různých finančních produktů, sledovat stav svých pojistných smluv nebo žádat o spotřebitelské úvěry přes online bankovnictví. Většina z nás se asi shodne, že největší výhodou ovládání svého účtu přes internet je pohodlí a úspora času. Banka by dále měla mít přehledné internetové stránky, na kterých klient najde všechny důležité informace. Nemělo by zde chybět ani srovnání jednotlivých produktů a jejich poplatků, aby je měl možnost klient porovnat. Stránky musí obsahovat kontakty na banku, seznam poboček a bankomatů, odkaz na internetové bankovnictví a aktuální kurzovní lístek.

Jaké by měly být poplatky v ideální bance? Asi nejlepší odpověď na tuto otázku se nabízí „žádné“. Je ale jasné, že pokud by si banka neúčtovala žádné poplatky, nedokázala by fungovat. Jak je tedy možné, že některé banky nabízejí vedení účtu zcela zdarma? Mnohdy je tato výhoda nabízena na úkor dalších produktů nebo služeb, které už zpoplatněny jsou. V otázce poplatků musíme být vzhledem k dnešní době shovívaví. Žádná banka nám nemůže své služby a produkty nabídnout zdarma, musíme proto s poplatky i nadále počítat.
Poplatky za vedení účtu jsou pro většinu klientů hlavním kritériem pro výběr banky a následné služby nebo produktu. Dle mého názoru by měla každá banka rozložit cenu poplatků do celého portfolia produktů a služeb. Asi nejabsurdnějším poplatkem je poplatek za příchozí platbu nebo za vklad na účet. Bance se přeci tím pádem navýší objem peněz, se kterými může disponovat.

.

DALŠÍ PRÁCE SOUTĚŽE NALEZNETE ZDE!

.

Jak můžeme tedy shrnout ideální banku? Tato banka by měla určitě bezpečná, důvěryhodná, zodpovědná, flexibilní a vstřícná. Měla by umět správně komunikovat s klientem a doporučit mu nejvhodnější produkt nebo službu. Dále by ideální banka měla mít schopnost přizpůsobit své portfolio služeb dle měnících se potřeb klientů a snažit se tak vyhovět co nejvíce jejich požadavkům. Neměla by ani zapomenout odměnit své klienty za věrnost.



Představujeme nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - dnes 12. místo

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12575803952

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3060
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4400
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8760
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5935
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0060
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4250
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0918
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více