OVB Vstřícná banka. Máme první výsledky hlasování veřejnosti


21. 03. 2010  03:59     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Hodnocení bank projektu www.vstricnabanka.cz již probíhá druhým týdnem, prozatím ze strany veřejnosti. Máme tak první výsledky a komentáře skutečných klientů bank. Nejvyššího hodnocení od veřejnosti získala mBank.





Hodnocení bank ze strany veřejnosti je jedním z pilířů celkového ratingu tuzemských bank. Pohled veřejnosti zobrazuje reálně image, pověst i vstřícnost bank ve vztahu ke klientovi banky.  

mBank u veřejnosti vede. Má 79 procent

  Pro veřejnost nejvstřícnější bankou je prozatím mBank, která dosahuje ratingu ve výši 79 procent a je tak s velkým odstupem jednoznačně nejlépe hodnocenou bankou. mBank vnímá veřejnost jako dynamickou, mladou banku, která nic neskrývá. Navíc má tato banka přehledný a jasný vějíř nabízených produktů, ve kterých se většina klientů snadno orientuje. Menší rozsah produktové nabídky a nabídky služeb je tak kompenzován jednoduchostí a přehledností.   Banka navíc vede v souvislosti se svou filosofií minimálních poplatků a tedy pro některé klienty nejlevnějšími bankovními produkty. Hodnotitel Vladimír Ondráček toto mezi jinými potvrzuje a říká: „Běžný účet je bezpoplatkový, úročení úměrné ceně peněz na trhu, internetové bankovnictví odpovídá běžným základním operacím pro běžného uživatele, pořád je co zlepšovat, nicméně filosofie v souvislosti s nulovými poplatky versus nulovými úroky na běžném účtu je pro klienta výhodnější než velký měsíční poplatek a úročení, které vůbec nic nepřináší.“

 

GE Money Bank je u veřejnosti druhá, ale kontroverzně hodnocena

  Druhé nejlepší hodnocení ze strany veřejnosti obdržela GE Money Bank. GE Money Bank obdržela od veřejnosti v průměru 47 procent. Tato banka také patří k bankám s největším rozdílem jednotlivých hodnocení. Zatímco někteří klienti banku výrazně chválí, jiní jsou s ní naopak velmi nespokojení. Ke kritizovaným stránkám patří, dle komentářů, drahé produkty a nízká vstřícnost banky ve vztahu ke klientům. Pozitivně je naopak banka hodnocena pro svou spolehlivost a bezpečnost a nejrůznějším bonusům, např. při platbě kartou.   Třetí nejvyšší hodnocení obdržely shodně zatím dvě banky Raiffeisenbank a Volksbank ve výši 46 procent. Banky získaly pozitivní hodnocení zejména v oblasti poplatků a poměrně kvalitního image značky i nabízených produktů.    
Banka Hodnocení veřejnosti
mBank 79%
GE Money Bank 47%
Raiffeisenbank 46%
Volksbank 46%
Poštovní spořitelna 45%
ČSOB 43%
LBBW 42%
UniCredit Bank 38%
Komerční banka 37%
Citibank 37%
Česká spořitelna 29%
Zdroj: www.vstricnabanka.cz  

Největší banky jsou hodnoceny kriticky

  Druhou nejhůře hodnocenou bankou je Česká spořitelna, která potvrzuje pověst největší, ale současně nejkritizovanější tuzemské banky. V dosavadním hodnocení veřejnosti obdržela tato banka 29 procent. Kritizované jsou vysoké poplatky a náklady na jednotlivé produkty banky. Problémem je také vstřícnost ke klientům, což je však zčásti pochopitelné, zejména z důvodu masovosti banky, která je zaměřena na drobnou klientelu a osobní styk, což zvyšuje pravděpodobnost negativních reakcí i zkušeností jednotlivých klientů. Z velké trojky bank získala nejlepší hodnocení ČSOB, která získala dosud od veřejnosti 43 procent.   Hodnocení veřejnosti je jen částí celkového ratingu bank, který probíhá každodenně na stránkách www.vstricnabanka.cz. Celkový rating zúčastněných bank, tedy už včetně nejdůležitějšího hodnocení porotců a serveru bankovnipoplatky.com, bude za první čtvrtletí roku 2010 zveřejněn už 5. dubna 2010.   OHODNOŤTE ČESKÉ BANKY NA SERVERU WWW.VSTRICNABANKA.CZ


OVB Vstřícná banka. Máme první výsledky hlasování veřejnosti

Diskutovat (0)


Vstřícná banka

Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor