Pátek třináctého ve znamení začátku vánoční nákupní sezony. K rostoucím útratám přispívají Vánoce i Black Friday
„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži
Skupina UniCredit získala ocenění Excellence Awards
Teploty stoupají, hypoteční sazby naopak klesají. V UniCredit Bank máte 2 měsíce prázdnin za 2,22 % p.a.
Skupinu UniCredit vyhlásil časopis Global Finance jako nejlepší sub-custodian v regionu střední a východní Evropy a v šesti samostatných zemích
Pro letošní vánoční nákupní sezonu nebyl pátek třináctého vůbec smolným dnem. 13. listopadu společně s dalším pátkem, „nákupním svátkem“ Black Friday, byly totiž z pohledu plateb kartou i výběrů hotovosti nejsilnějšími dny v dosavadní předvánoční sezoně. Přímo v takzvaný černý pátek 27. listopadu Češi oproti dlouhodobému průměru dokonce utratili o 12 % více. Pátky vůbec se navíc ukazují jako nejoblíbenější dny pro předvánoční nákupy a utrácení, Češi na konci pracovního týdne zaplatí a vyberou nejvíce peněz. Ukazují to data UniCredit Bank z bankomatů a karetních transakcí.
Ceny výrobků klesají, řady nezaměstnaných se zkracují a důvěra v ekonomiku stále roste. To jsou hlavní důvody, proč Češi své platební karty před Vánoci v obchodech vytahují čím dál častěji a tržby obchodů silně rostou ještě dříve než loni. „Data z našich platebních karet ukazují, že sezona vánočních nákupů letos začala již 13. listopadu. Nákupní apetit klientů rostl hlavně v období kolem černého pátku. Češi si za celý letošní listopad vybrali z bankomatů nebo zaplatili kartou v celkovém objemu o 28 % více než loni,“ říká Dalibor Mička, ředitel financování domácností UniCredit Bank.
Podle odhadu UniCredit Bank by tak letošní vánoční sezona měla být pro obchodníky silnější než loni a to v rozmezí od 5 do 10 %. Příznivé podmínky v české ekonomice totiž dávají dobrý základ k tomu, aby domácnosti chuť k novým nákupům jen tak neopustila. Spotřebitelská poptávka by tak měla být i nadále jedním z klíčových motorů růstu české ekonomiky. Maloobchodní tržby bez prodeje aut meziročně posilují o 5,6 %, celkový růst pak dosáhl dokonce 7,4 %.
Tahounem spotřeby jsou auta i nepotravinové zboží. Znatelný nárůst zaznamenaly zejména tržby za oblečení a obuv, které meziročně poskočily o více než desetinu, na tzv. černý pátek jsme za ně podle dat UniCredit Bank utratili průměrně dokonce o čtvrtinu více. Nákupy digitálního zboží pak meziročně poskočily rovnou o 168 procent. Nejčastěji lidé nakupují počítače, hry či e-knihy. „V listopadu naši klienti přes internet platili o čtvrtinu častěji než loni. Stoupající trend navíc nepoleví ani v dalších týdnech,“ dodává Dalibor Mička.
Pátek třináctého ve znamení začátku vánoční nákupní sezony. K rostoucím útratám přispívají Vánoce i Black Friday
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024