PayPal bude klientům vracet poštovné


28. 10. 2014  15:45     TZ     komentáře (0)

PayPal, přední poskytovatel služeb pro globální obchodování[1], spouští službu PayPal Refunded Returns a odhaluje nejnovější data o nových spotřebitelských standardech pro elektronické obchodování v České republice.

 

PayPal bude klientům vracet poštovné




Společnost PayPal dnes oznámila spuštění své služby PayPal Refunded Returns ve střední a východní Evropě. Navazuje tak na stejný krok v dalších zemích Evropské unie a na zjištění nedávné studie, kterou pro PayPal[1] provedla organizace Gemius. Tato studie potvrzuje, že čeští spotřebitelé také vnímají možnost bezplatného vrácení zboží jako základní standard pro elektronické obchodování a důležitý faktor při rozhodování pro zakoupení zboží online.

Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou nyní, v rámci nově spuštěné služby, bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější prostředí pro nakupování od místních i zahraničních obchodníků. PayPal tak navíc rozšiřuje svůj program ochrany nakupujících a nově chrání spotřebitele od okamžiku nákupu až po případné vrácení zboží.

Filozofie služby PayPal Refunded Returns, která umožňuje nakupovat zcela bez obav, se již plně osvědčila jako správné řešení například ve Francii, Španělsku, Itálii či Švédsku, kde dodává spotřebitelům odvahu plně využívat příležitostí, které nabízí elektronické obchodování. Proto bude tato služba nyní také poskytována v 15 zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Český e-zákazník v roce 2014

Spotřebitelé v našem regionu nakupují stále více a jsou vnímáni jako uvědomělí zákazníci. Zatímco téměř 37 % Čechů nakupuje online asi 1–2krát za 3 měsíce, existuje také významná skupina spotřebitelů, kteří zboží objednávají online více než jednou měsíčně (16 %). Je důležité, že pro většinu z nás již není nakupování na Internetu něco neobvyklého – nejenže se s ním zákazníci plně sžili, ale navíc jej dokáží maximálně využívat ve svůj prospěch. Nemělo by proto být překvapením, že i Češi očekávají standardy, které fungují globálně. Elektronické obchodování má navíc obrovský potenciál k růstu. Jak totiž ukazuje uvedený průzkum, zákazníci by byli ochotní nakupovat online ještě více, kdyby se neobávali problémů s případným vrácením nevyhovujícího zboží. A právě změna tohoto postoje a poskytnutí větší důvěry zákazníkům při online nakupování představuje hlavní myšlenku programu ochrany nakupujících, kterou nyní PayPal nabízí prostřednictvím své služby PayPal Refunded Returns.

I když poštovné představuje při online nakupování důležitý faktor (43 % Čechů zvažuje, zda nakoupit online, když mají zaplatit poštovné), 70 % respondentů by pravděpodobně nakupovalo více, kdyby bylo bezplatné alespoň případné vrácení zakoupeného zboží. 88 % Čechů věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda se nabízí možnost bezplatného vrácení zboží a 26 % respondentů bylo již v loňském roce motivováno k nákupu online nabídkou bezplatného vrácení zboží. Zatímco téměř 55 % respondentů uvádí, že při online nakupování vítají možnost bezplatného vrácení zboží, pouhá 2 % Čechů tvrdí, že je to pro ně zcela nedůležité.

„Protože zákazníci dnes mohou zakoupit téměř cokoliv, aniž by museli opustit svůj domov či kancelář, není žádným překvapením, že jejich očekávání ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než dříve,“ říká Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Protože spotřebitelé, především ti z EU, ve stále vyšší míře nakupují v zahraničí, a to nejen v rámci svého kontinentu, ale celosvětově, stávají se řešení jako PayPal Refunded Returns téměř okamžitě novým standardem. Rozpoznání a implementace podobných řešení s přidanou hodnotou není jen otázkou konkurenceschopnosti, ale také způsobem, jak zvýšit důvěru a ochranu spotřebitelů a podpořit tak růst elektronického obchodování ve střední a východní Evropě,“ dodává.

Nevyhovuje? Žádný problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje prodejcům reagovat na potřeby jejich zákazníků, kteří žádají nejlepší možné podmínky. Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 Kč. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

  1. 1.    Stáhnout a vyplnit formulář.
  1. 2.    Přiložit nákupní doklad a podací lístek.
  1. 3.    E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.


Díky nové službě se pak po dokončení této krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během 10 dnů. I když se nikdy zcela nevyhneme riziku nutnosti vrácení zboží jako oblečení a módních doplňků například z důvodu nevhodné velikosti nebo jiné nesrovnalosti, nebude to již pro zákazníky ani prodejce představovat problém. V počátečním zkušebním období bude služba PayPal Refunded Returns aktivní do 31. prosince 2014.

Další informace o službě PayPal Refunded Returns v České republice naleznete na webu https://www.paypal.eu/returns/.

 


PayPal bude klientům vracet poštovné

Diskutovat (0)