Podmínky pro prodej pojištění zpřísní. Docházelo ke klamání klientů


09. 03. 2015  00:32     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Server Bankovní poplakty www.BankovniPoplatky.com se dlouhodobě věnuje špatné situaci na trhu prodeje především životního pojištění. Naším cílem bylo, aby se dosáhlo zpřísnění podmínek pro poskytování těchto produktů. Konečně se to podařilo.

Podmínky pro prodej pojištění zpřísní. Docházelo ke klamání klientů




Kritizovali jsme velmi silně prostředí, v němž dochází k prodeji tak důležitého a sofistikovaného produktu jako je pojistka, tím spíše pojištění životní. Podmínky těchto produktů jsou totiž pro většinu běžných klientů velmi nepřehledné a složité a proto byli klienti odkázáni často na pomoc různých poradců a zprostředkovatelů pojištění. Přitom hlavním zájmem mnoha těchto poradců bylo především za každou cenu produkt prodat a získat za něj desetitisícové provize. 

Ze stížností našich čtenářů a tedy od klientů těchto poradců či institucí jsme se dozvídali velmi zajímavé věci. Veškerá snaha těchto kritizovaných poradců tak byla vedena nikoliv snahou o co největší prospěch klienta, ale především honbou za provizí. Pro klienta přitom bylo a je jen velmi těžko dokázat, že dostal od poradce zavádějící či přímo nepravdivé informace, o jejichž nepravdivosti se dozvěděl často až s odstupem let, například při zrušení pojistky, nebo v případě nutnosti nějaké změny. Důkazní tíže tak leží na klientech, kteří nejsou schopni dokázat, že jim nějaká informace byla špatně sdělena, nebo jim naopak vůbec sdělena nebyla. Spory tak často končí ve fázi tvrzení proti tvrzení.

Vina v těchto případech není na pojišťovnách, které produkty pojištění poskytují a na něž se pak často obrací hněv nespokojených klientů. Tyto pojišťovny často musí, nebo je pro ně výhodné využívat silných řetězců distributorů pojištění, kteří prodej zajišťují prostřednictvím sítě svých zástupců, u nichž právě často vzniká daný problém.

To, že v tomto sektoru není vše v pořádku, zjistilo i ministerstvo financí a ČNB, které se rozhodly věc poměrně razantním způsobem řešit. Jedná se zejména o zpřísnění podmínek pro poskytování a prodej produktů a služeb pojištění. Řešení vidí stát především v zavedení povinného systému odborných zkoušek, které má novela zákona zavést.

Nově se tak sníží současný počet kategorií prodejců pojištění a to ze současných pěti na pouhé dvě, tedy samostatný zprostředkovatel a vázaný zástupce. Samostatný zprostředkovatel bude odpovědný za vlastní činnost a případné způsobené škody. U vázaného zástupce tuto odpovědnost přebírá pojišťovna, zajišťovna nebo právě samostatný zprostředkovatel.

Prodejci pojistek budou podle normy dále prověřovat soukromé zkušebny, které budou dostávat akreditaci u České národní banky. Norma dále upravuje pravidla jednání se zákazníkem. Cílem je především zlepšení informovanosti o zprostředkovateli a pojistném produktu, který je klientovi nabízen.

Do novely zákona se snažila své připomínky zapracovat i ČNB, která by zavedla ještě výrazně tvrdší podmínky, než jsou nyní na stole. Jednou z podmínek mělo být uplatnění nároku na provizi až po pěti letech od sjednání pojištění. To mělo za cíl zmařit častou snahu poradců o ukončení již uzavřených pojistek z různých zavádějících důvodů a sjednání nových, za které opět poradci získali další provize.

POJĎTE ROZHODNOUT O SVÉ NEJVSTŘÍCNĚJŠÍ BANCE A OZNÁMKUJTE SVOU BANKU V UNIKÁTNÍM HODNOCENÍ PRVNÍHO KLIENTSKÉHO RATINGU BANK GEEN VSTŘÍCNÁ BANKA ZDE!

GEEN_vstricna



Podmínky pro prodej pojištění zpřísní. Docházelo ke klamání klientů

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2021 na poplatcích již celkem zaplatili

6892397005

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Nákupy kartou na internetu nadále potvrdíte u Air Bank i bez aplikace. Připravuje pro vás náhradní řešení


Nedávno jsme vám oznámili, že se začátkem dubna rozloučíme s možností potvrzovat některé nákupy kartou na internetu prostřednictvím samotného opsání číselného kódu z SMS. To pořád platí. Podle směrnice Evropské unie PSD2 to totiž už není dostatečný způsob ověření. Nic se nezměnilo ani na našem doporučení používat k potvrzování mobilní aplikaci My Air, protože je to nejen bezpečnější, ale také o dost pohodlnější způsob. Ostatně proto už většina z vás aplikaci k potvrzování používá.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 26,3470
Kurz USD Americký dolar 1 USD 22,1170
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,7465
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 30,5755
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 23,7565
Kurz HUF Forint 100 HUF 7,1800
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,3973
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více