Poradna serveru BP:
Rušíte kartu nebo účet? Zrušte i související produkty


26. 09. 2016  00:22     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PONDĚLNÍ SERIÁL - PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: Čtenář, který položil dotaz v naší poradně zrušil sice svou kartu, ale už mu nikdo neřekl, že si k ní musí zrušit i pojištění karty, které jinak dále běží. ČTĚTE DÁLE!

Poradna serveru BP: Rušíte kartu nebo účet? Zrušte i související produkty




Ne vždy jsou bankovní poradci či zaměstnanci kvalitní a dobře vám poradí. O tom se mohl přesvědčit i náš čtenář, který v dobré víře, že je vše v pořádku a vše má vyřešené ve věci nic dalšího nedělal. Následně měl zaplatit několik stovek korun za pojištění karty. Stejný problém se může stát i u mnoha jiných bankovních produktů, například běžného účtu.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, zrušil jsem svou platební kartu, protože jsem ji stejně nepoužíval. Ještě asi tři měsíce před jejím zrušením jsem si nechal vnutit související produkt pojištění platební karty. Mělo to být v podstatě jen na zkoušku. Když jsem kartu rušil, ptal jsem se, jestli je to tím vše vyřešené. Dostalo se mi jednoznačné odpovědi, že ano, vše je vyřešené a nic dalšího už dělat nemusím. Měl jsem tak zato, že je vše v pořádku a nemusím myslet na další věci v souvislosti s platební kartou. Asi po dvou měsících jsem si všiml, že se mi z účtu sráží i nadále nějaký poplatek. Po bližším prozkoumání jsem zjistil, že se mi stále sráží pojištění za kartu, která už byla dávno zrušena. To mě dopálilo do běla. Jejich kartu už nepoužíváte, abyste ušetřili zbytečné peníze, a oni vám dál sráží pojištění něčeho, co nemáte? A ani jim nebylo slušné, nepotřebný produkt zrušit? Přístup této banky se mi nelíbí a uvažuji o jejím opuštění, protože co je moc, to je moc.

Odpověď poradce:

Dobrý den, přístup banky skutečně nebyl úplně v pořádku. Nicméně uplatnění poplatku za pojištění karty, není úplně v rozporu se zákonem či předpisy banky. Pojištění se totiž nevztahuje jen na příslušnou kartou, kterou jste zrušil, ale i na jiné karty, které využíváte. Nicméně vás měl zaměstnanec banky při rušení karty, minimálně upozornit na skutečnost, že u této karty je přiřazený produkt pojištění, který s kartou a využíváním karty souvisí. Tím že o této věci pomlčel a ujistil Vás, že je vše v pořádku, Vás vlastně uvedl v omyl. Zkuste přímo u banky reklamovat daný poplatek i službu pojištění karty, pokud už jí nechcete využívat. Banka by Vám měla alespoň z části vyjít vstříc. Obecně pak doporučujeme v případě rušení služby vždy zrušit i související produkty, které jsou na rušenou službu navázány nebo s ní souvisí. Ideální pak je tento požadavek zapsat přímo do vystavovaného potvrzení o zrušení produktu. Máte tak důkaz, že jste skutečně žádali o zrušení veškerých souvisejících služeb.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI V NAŠÍ PORADNĚ NALEZNETE ZDE!



Poradna serveru BP: Rušíte kartu nebo účet? Zrušte i související produkty

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více