Představujeme nejlepší práce ankety Ideální banka 2013 - dnes 15. místo


04. 11. 2013  00:28     BP.com     komentáře (0)

Představování 20 nejlepších prací projektu Ideální banka 21. století, který i v letošním šestém ročníku s podtitulem „Jak se mohou banky při zlepšování svých služeb a klientského servisu inspirovat u nejlepších firem na světě“ nabízel soutěžícím odměnu v podobě hodnotných cen za celkem 65 tisíc Kč, pokračuje i dnes. Na 15. místě se umsítila práce dvojice studentů Bít Hlasík a Daniel Teplý. Cenu za studenty převzal jejich spolužák Daniel Javorský (sám skončil na 2. místě a vyhrál kategorii nejlepší nápad). Na fotce stojí mezi Patrikem Nacherem (portál BP.com, na fotce vlevo) a Vladimírem Komjati (tiskový mluvčí Air Bank, vpravo).

Představujeme nejlepší práce ankety Ideální banka 2013 - dnes 15. místo




Úvod

V našem projektu se budeme zabývat, jak by měla vypadat ideální banka 21. století. Zaměříme se na služby, které poskytují, a na základě toho zhodnotíme, jestli jsou přijatelné a co by bylo možné na nich vylepšit, aby byly obě strany spokojené.

.

CELKOVÉ VÝSLEDKY NALEZNETE ZDE

.

Na českém retailovém bankovním trhu je přes 30 institucí, které nabízejí různě široká portfolia produktů. Od úzce specializovaných bank nabízející pouze spořicí účty či hypoteční úvěry až po banky s kompletním portfoliem, kde nechybí ani jistotní účty pro bezpečné vypořádání transakcí. Některé banky nás nechají vyřídit záležitosti přes internetbanking. Jiné nás naopak nutí vyřizovat vše na pobočce a vnucují osobní poradce. Pak záleží na daném člověku, co mu více vyhovuje. Existuje vůbec ideální banka, která by fungovala přesně dle našich představ? Ideální banka by neměla klienty nahánět do kamenných poboček, ale dát jim možnost si vše vyřídit přes internetbanking z pohodlí domova. Změny adresy, karetních limitů, otevření účtu etc. je zbytečné provádět jinak než online. Klient spoří čas a banka provozní náklady. Efektivní řešení prospěšné pro obě strany.

Běžný účet

Po běžném účtu by každý chtěl, aby mu umožnil s nimi kdykoliv manipulovat a to zcela bezplatně. Podle našeho názoru je nepochopitelné, že banka si po klientovi žádá peníze i za provoz běžného účtu a základní transakce. Pokud bance poskytnu zcela či téměř bezúročně peníze na běžném účtu, chci za to jako protislužbu právě všechny základní transakce bez jakýchkoliv poplatků. Z výše uvedeného plyne, že optimální počet nabízených variant běžného účtu od každé banky by neměl být větší než 1-2 verze. Banka nabízí mnoho různých účtů pro různé skupiny lidi (studenty, seniory a pracující etc). Ideální je nabídnout všem stejné podmínky, tedy všechny základní operace a vedení zdarma.

Spořicí produkty

Banky poskytují klientům spořící produkty v podobě spořicích účtů s různými funkcemi. Existují pouze dvě základní kritéria, podle kterých můžeme vybírat spořící produkty. Termín a úrok, neboli na jak dlouho mám omezené dispoziční právo k penězům a kolik za to dostanu. Spořicí účet je vhodným doplňkem každého člověka, který si chce uložit část své hotovosti, kterou momentálně nepotřebuje. Pro řadu lidí je spořicí účet jediným spořícím produktem, na kterém mají veškeré své úspory. Spořicí účet nabízí většina českých bank. Spořicí účty jsou vedeny zdarma, stejně jako jejich zřízení. Zejména v převodech peněz na jiné účty si banky zajistily, aby každý, kdo chce používat jejich spořicí účet, si musel založit i běžný účet v jejich bance. Ovšem jejich úroky se pohybují průměrně kolem 1,5 %, což je poměrně málo. Ideální by bylo, kdyby banky nabízely kolem 3%.

Krátkodobé a dlouhodobé úvěry

Často jsme v situaci, kdy dočasně nemáme dost peněz. Výplata je příliš daleko, musíme zaplatit za neplánovaný nákup nebo účty a potřebujeme peníze ihned. Kontokorent, kreditní kartaspotřebitelský úvěr. Poplatky za poskytnutí úvěru a vedení by bylo vhodné zcela vynechat stejně jako nutnost užívat další produkty od stejné instituce a vše integrovat do úrokové sazby, aby mohlo dojít k jednoznačnému porovnání. Možnost splatit úvěr kdykoliv bez sankce by jistě také potěšila a v případě krátkodobých nízko-objemových úvěrů by to nebylo pro banku neřešitelné.

Při dlouhodobém úvěru se musí platit úrok, který je až někdy velmi přehnaný (více jak 14%), což by u ideální banky být neměl. Naše představa by bylo tak 8% a méně. Dále by se nám líbilo, kdyby za předčasné splacení půjčky by se neplatily sankce.

Ideální banka

Ideální banka si měla vystačit s velmi úzkou nabídkou produktů. Vždy jeden až dva typy z každé z kategorií: běžný účet, spořící produkt, krátkodobý a dlouhodobý úvěr. Vkladové produkty se základními operacemi zdarma, úvěrové produkty s adekvátní úrokovou sazbou bez dalších poplatků. Sazebník na jednu a dvě stránky. Banka by měla být zaměřená na určitý segment trhu, aby dokázala své služby nabízet na co nejvyšší úrovni. Vše srozumitelně, přehledně, bez dalších podmínek a chytáků. Velmi dobrým příkladem je právě redesign Banco Popolare na Equa bank, kde z původních čtyř běžných účtů zbyl pouze jeden. Naši práci bychom zakončili s přáním více bankovních institucí „nové generace“ do budoucna. Příchod těchto subjektů na trh sám o sobě však nestačí – je třeba, aby lidé jednali více racionálně a nebáli se změn.

Inspirace bank od soukromých firem

Jak by se mohli banky inspirovat od soukromých firem? To je jednoduché. Banka by si měla nejdříve uvědomit klady určité společnosti, které té firma přináší velké přínosy. Každá firma staví na něčem jiném. Jedna se opírá o silnou reklamu, ve které vidí svojí budoucnost společnosti a jiná zase zakládá na svých velmi dobrých produktech a na přístupu k zákazníkům. Chová se k nim vlídně a hlavně s úctou. To si myslíme, že některé banky toto nedokáží a proto nemají tolik zákazníků jako ostatní banky. Osobně si myslíme, že takovou inspirační bankou pro ostatní banky by mohla být banka Air Bank. Tato banka má velmi dobrou a silnou reklamu a její produkty jsou podle našeho názoru velmi dobré proti ostatním bankám. Jedním zajímavým produktem je spořicí učet, který svým klientům, že její spořicí účet bude vždy mezi třemi nejlépe úročenými z nabídky všech bank působících v České republice. Prvních pět tisíc zájemců navíc dostalo „celoživotní“ zvýhodnění 0,2 procenta k aktuálnímu úroku. Z hlediska dlouhodobého spoření je tak tato nabídka velmi atraktivní. Dále banka AXA Bank přináší jednu zajímavou službu. A to je spořicí účet, který nabízí úrok až 2,9 %, což je nejvyšší úrok z veškerých nabídek jednotlivých bank. Ovšem má to také jeden háček jako každý výhodně nabízený produkt. Tento spořicí účet se musí sjednat přes finanční poradce. Tento spořicí účet se musí sjednat přes finanční poradce. Ten ovšem přináší velké riziko ze strany právě tohoto poradce. V této situaci záleží na jeho solidaritě a slušnosti, neboť jsme na něj odkázáni, a pokud se mu plně oddáme, tak nás bude mít plně v moci a může toho dost ošklivě zneužít. Například nám nabídne velmi nevýhodnou službu, která se bude tvářit jako výhodná a pro člověka, který se ve finančnictví nepohybuje, to nebude nijak podezřelé.

.

UŠETŘETE SI TŘEBA NA NOVÉ AUTO S NAŠIMI WIDGETY - JE TO HRAČKA

.

Pro inspiraci bank jsme si vybrali jako první společnost McDonalds. Tato společnost má mnoho zákazníků po celém světě a dalšími generacemi jim zákazníci stále přibývají. Čím to je, že tato společnost má tak mnoho zákazníků a její konkurenční firmy ne. V čem spočívá to kouzlo této společnosti. Tato společnost je založena na velmi dobré reklamě a ještě lepších produktech. Každý ví, že tyto produkty jsou sice nezdravé, velmi tučné, ale to nikomu zřejmě nevadí. Produkty jsou velmi chutné a i za „přijatelnou cenu“. McDonalds nabízí jednou za čas určité kuponové slevy, které jsou velmi využívány, což si myslíme, že je od této společnosti velmi dobrý tah. Tyto kupony jim přilákají nejen nové klienty, ale také jim to vydělává pěkný obnos.

Co nám tedy McDonalds přináší? Společnost McDonalds, poukazuje na to, že pokud budete zákazníkům častěji umožňovat kupování jejich produktů za zvýhodněnou cenu prostřednictvím akčních kuponů, tak si je tím získáte. Proto by banky mohly také častěji nabízet své zvýhodněné služby častěji ať už v podobě spořicích účtů nebo poskytovaných úvěrů. Klienty by to oslovilo a měli by tím větší šanci, že nové klienty získají.

Závěr

Na závěr bychom rádi shrnuli ideální banku, která by mohla zaujmout nové klienty. Přehlednost a jasnost všech podmínek je samozřejmostí. Dále je nezbytné člověka pravidelně zaujmout nějakou výhodnou akcí. Banky by se od velkých společnosti mohli inspirovat tím, že zvýší svojí reklamní kampaň a také zlepší své produkty. Když tyto dvě věci udělají, tak si myslíme, že by mohli mít větší šanci se na českém trhu prosadit. Samozřejmostí je také vlídné a slušné chování nejen ze stran bank, ale také klientů. Důležité jsou také poplatky. Za kvalitní službu si člověk musí zaplatit. Ale stejně jako u produktů i zde by mělo existovat pravidlo přehlednosti a jednoduchosti. To je hlavní a stěžejní myšlenkou naší úvahy.



Představujeme nejlepší práce ankety Ideální banka 2013 - dnes 15. místo

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16406454704

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více