Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 5. díl - subjektivní pocit


16. 04. 2009  00:23     Vilém Nacher     komentáře (0)

Další články

V dalším pokračování hodnocení bank se budeme věnovat třetí otázce z první tematické části, nazvané „prostředí banky“ – tentokrát půjde o SUBJEKTIVNÍ POCIT z návštěvy banky.





V dalším pokračování hodnocení bank se budeme věnovat třetí otázce z první tematické části, nazvané „prostředí banky“ – tentokrát půjde o SUBJEKTIVNÍ POCIT z návštěvy banky. Tím navazujeme na náš předchozí článek, kdy jsme představili výsledky hodnocení otázky OTEVÍRACÍ DOBA. Tabulka níže znázorňuje hodnocení bank v otázce celkového pocitu, který měl klient při návštěvě pobočky své banky. Stejně jako v předchozím případě jsou zde uvedeny jen banky, které hodnotilo nejméně sto respondentů. Ukazuje se, že subjektivní pocit se nachází zhruba uprostřed hodnotící škály, kdy nejhůře vyhodnocenou veličinou je čekací dobou (2,62) a nejlépe hodnocenou otázkou pak dostupnost poboček s průměrnou známkou 1,76. V otázce subjektivního pocitu dopadla nejhůře Poštovní spořitelna (2,50), i když je tento výsledek lepší než u nejhorší banky v kategorii otvírací doba (ČS - 2,83. V této otázce byla naopak PS mezi nejlépe hodnocenými). Důvodů může být několik. Hlavním z nich je zřejmě fakt, že úřadovny Poštovní spořitelny, jak již samotný název napovídá, se ve většině případů nacházejí v prostorách České pošty, které, jak je všeobecně známo nejsou příliš útulné. A klienti si pak spojují prostředí Poštovní spořitelny s prostředím pošty. Obdobně jako u otevírací doby se na prvním místě umístila nově příchozí mBank (1,38), i když s horším skoré než u otevírací doby (1,22). Na dalších místech se pak v těsném sledu umístily na lokálním trhu spíše menší Volksbank (1,82) a Raiffeisenbank (2,11).  

Hodnocení bank podle pocitu z návštěvy pobočky

Banka 1 2 3 4 5 0* Počet respondentů Ø
mBank 89 37 9 2 0 7 144 1,38
Živnostenská banka ** 87 51 13 12 6 4 173 1,77
Volksbank CZ 54 31 12 5 6 3 111 1,82
eBanka ** 399 293 123 57 39 17 928 1,91
HVB Bank Czech Rep. ** 40 31 12 8 8 5 104 2,02
Raiffeisenbank 147 128 69 33 26 11 414 2,11
ČSOB 596 724 466 184 131 48 2 149 2,25
Komerční banka 777 966 627 303 150 62 2 885 2,27
Citibank 37 23 14 9 15 4 102 2,31
GE Money Bank 444 527 362 228 144 62 1 767 2,39
Česká spořitelna 1 221 1 957 1 488 722 402 130 5 920 2,45
Poštovní spořitelna 249 339 257 162 100 30 1 137 2,50
* nulový sloupec v této tabulce znamená, že se respondent k této otázce nevyjádřil ** v době průzkumu tyto banky působily na trhu; po jejich fúzích byly z průzkumu vyřazeny V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 100 respondentů   V dalším pokračování se budeme zabývat první otázkou 2. tematického okruhu (služby banky) – čekací doba.


Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 5. díl - subjektivní pocit

Diskutovat (0)


Další články k tématu

Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

16088099143

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne 723 000

723000


ČÍSLO TÝDNE: 723 000 právě tolik žádostí již obdržela finanční správa o vyplacení kompenzačního bonusu pro OSVČ. Velká většina podnikatelů tak o tento bonus, který lze čerpat až v celkové výši 39 500 korun, zažádala. 


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více