Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 5. díl - subjektivní pocit
16. 04. 2009 00:23
Vilém Nacher
komentáře (0)
Další články
V dalším pokračování hodnocení bank se budeme věnovat třetí otázce z první tematické části, nazvané „prostředí banky“ – tentokrát půjde o SUBJEKTIVNÍ POCIT z návštěvy banky.
V dalším pokračování hodnocení bank se budeme věnovat třetí otázce z první tematické části, nazvané „prostředí banky“ – tentokrát půjde o SUBJEKTIVNÍ POCIT z návštěvy banky. Tím
navazujeme na náš předchozí článek, kdy jsme představili výsledky hodnocení otázky OTEVÍRACÍ DOBA. Tabulka níže znázorňuje hodnocení bank v otázce celkového pocitu, který měl klient při návštěvě
pobočky své banky. Stejně jako v předchozím případě jsou zde uvedeny jen banky, které hodnotilo nejméně sto respondentů. Ukazuje se, že subjektivní pocit se nachází zhruba uprostřed hodnotící
škály, kdy nejhůře vyhodnocenou veličinou je čekací dobou (2,62) a nejlépe hodnocenou otázkou pak dostupnost poboček s průměrnou známkou 1,76. V otázce subjektivního pocitu dopadla
nejhůře Poštovní spořitelna (2,50), i když je tento výsledek lepší než u nejhorší banky v kategorii otvírací doba (ČS - 2,83. V této otázce byla naopak PS mezi nejlépe hodnocenými). Důvodů
může být několik. Hlavním z nich je zřejmě fakt, že úřadovny Poštovní spořitelny, jak již samotný název napovídá, se ve většině případů nacházejí v prostorách České pošty, které, jak je
všeobecně známo nejsou příliš útulné. A klienti si pak spojují prostředí Poštovní spořitelny s prostředím pošty. Obdobně jako u otevírací doby se na prvním místě umístila nově příchozí mBank (1,38),
i když s horším skoré než u otevírací doby (1,22). Na dalších místech se pak v těsném sledu umístily na lokálním trhu spíše menší Volksbank (1,82) a Raiffeisenbank (2,11).
* nulový sloupec v této tabulce znamená, že se respondent k této otázce nevyjádřil ** v době průzkumu tyto banky působily na trhu; po jejich fúzích byly z průzkumu
vyřazeny V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 100 respondentů V dalším pokračování se budeme zabývat první otázkou 2. tematického okruhu (služby banky) – čekací
doba.
Hodnocení bank podle pocitu z návštěvy pobočky
Banka | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 0* | Počet respondentů | Ø |
mBank | 89 | 37 | 9 | 2 | 0 | 7 | 144 | 1,38 |
Živnostenská banka ** | 87 | 51 | 13 | 12 | 6 | 4 | 173 | 1,77 |
Volksbank CZ | 54 | 31 | 12 | 5 | 6 | 3 | 111 | 1,82 |
eBanka ** | 399 | 293 | 123 | 57 | 39 | 17 | 928 | 1,91 |
HVB Bank Czech Rep. ** | 40 | 31 | 12 | 8 | 8 | 5 | 104 | 2,02 |
Raiffeisenbank | 147 | 128 | 69 | 33 | 26 | 11 | 414 | 2,11 |
ČSOB | 596 | 724 | 466 | 184 | 131 | 48 | 2 149 | 2,25 |
Komerční banka | 777 | 966 | 627 | 303 | 150 | 62 | 2 885 | 2,27 |
Citibank | 37 | 23 | 14 | 9 | 15 | 4 | 102 | 2,31 |
GE Money Bank | 444 | 527 | 362 | 228 | 144 | 62 | 1 767 | 2,39 |
Česká spořitelna | 1 221 | 1 957 | 1 488 | 722 | 402 | 130 | 5 920 | 2,45 |
Poštovní spořitelna | 249 | 339 | 257 | 162 | 100 | 30 | 1 137 | 2,50 |
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16379669760
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2390 | |
1 USD | 23,6230 | |
1 PLN | 5,8460 | |
1 GBP | 29,3705 | |
1 CHF | 25,8130 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0724 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024