Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 6. díl - čekací doba


19. 04. 2009  21:25     Vilém Nacher     komentáře (0)

Další články

Jak jsme v našem posledním pokračování hodnocení bank slíbili, přesouváme se tímto dílem do druhé tematické části našeho průzkumu, do oblasti bankovních služeb.





A první otázkou v této části je čekací doba, respektive její hodnocení klienty bank. A hned na úvod je třeba říci, že tato otázka dopadla z celého průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku a pobočku“ nejhůře. Jasně se zde ukázalo, že čekací doba je velice citlivým bodem ve styku klientů s bankami. Tabulka níže tentokrát znázorňuje hodnocení bank v tématu čekací doba. Stejně jako v předchozích případech jsou zde uvedeny jen banky, které hodnotilo nejméně sto respondentů. V otázce čekací doby skončila Česká spořitelna s vůbec nejhorší hodnotou (3,02) na posledním místě. Důvodů může být několik. Hlavním z nich je zřejmě to, že jak už bylo několikrát řečeno, Česká spořitelna je největším peněžním ústavem pro drobnou klientelu, tak je samozřejmě pod největším drobnohledem. Zároveň pobočky navštěvuje relativně více klientů než je tomu u konkurence (navíc je zde vyšší poměr těch, kteří stále ještě nevyužívají internetbanking). Pravdou také bude, že ČS poskytuje poměrně široký okruh služeb, z nichž některé vyžadují delší dobu zpracování jednotlivými úředníky. Na prvním místě v této otázce se, jak se dalo očekávat, umístila mBank s průměrnou známkou 1,26. Je to ale vcelku pochopitelné, tato banka má svým zaměřením na výlučně elektronické bankovnictví trochu zvláštní postavení, odpadá u ní například čekací doba na vložení či vybrání hotovosti na přepážce. Je vůbec otázkou kolik klientů mBank zavítá na pobočku. Na dalších místech se pak umístila Volksbank a Citibank. U této banky je to zajímavé, protože v předchozích otázkách se umístila spíše na konci tabulky (např. u tématu dostupnosti skončila na posledním místě s průměrem 2,35).  

Hodnocení bank podle čekací doby

Banka 1 2 3 4 5 0* Počet respondentů Ø
mBank 106 28 5 1 0 4 144 1,26
Volksbank CZ 69 28 8 2 4 0 111 1,59
Živnostenská banka** 96 45 18 7 4 3 173 1,66
eBanka** 505 254 76 41 46 6 928 1,76
Citibank 48 24 10 4 14 2 102 2,08
Raiffeisenbank 159 123 74 31 23 4 414 2,09
HVB Bank Czech Republic** 46 26 13 9 9 1 104 2,10
Komerční banka 616 1 050 622 335 242 20 2 885 2,47
ČSOB 491 716 443 252 230 17 2 149 2,52
Poštovní spořitelna 224 371 246 153 125 18 1 137 2,59
GE Money Bank 318 546 420 259 212 12 1 767 2,70
Česká spořitelna 635 1 602 1 506 1 119 1 012 46 5 920 3,02
Celkový součet 3 313 4 813 3 441 2 213 1 921 133 15 834 2,63
* nulový sloupec v této tabulce znamená, že se respondent k této otázce nevyjádřil ** v době průzkumu tyto banky působily na trhu; po jejich fúzích byly z průzkumu vyřazeny V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 100 respondentů  

V dalším pokračování se budeme zabývat druhou otázkou 2. tematického okruhu, kterou je komplexnost služeb.



Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 6. díl - čekací doba

Diskutovat (0)


Další články k tématu

Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16389063360

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více