Recenze:
Nahá pravda – nový bestseller roku 2012

15. 10. 2012  15:32     Vladimír Pikora     komentáře (1)

Je to asi rok a půl, co jsem začal mít pocit, že žijeme ve světě virtuální reality. Intuitivně tušíme, že tu něco nesedí a že jdeme špatným směrem, ale vesele se tomu smějeme a papouškujeme líbivé fráze píárových mágů. Jako třeba že důchodová reforma je nutná, že si musíme spořit přes fondy, že se skrze záchranné fondy zachrání Řecko a že je drama, že ještě nemáme euro. Zdálo se, že zde je hrstka „pravd“, o nichž se už nepřemýšlí a nepochybuje. Kdo tehdy řekl, že je důchodová reforma špatně, byl nepřítel státu.

A ten, kdo by řekl, že je Řecko černá díra evropských daňových poplatníků, nebyl Evropan, protože Evropan Evropě věří. (Náhle jsem si připadal jako nějaký Afričan a k tomu ještě nepřítel státu.) Prostě jsem měl pocit, že žijeme ve lži, která je nám denně servírována tak, aby se nám líbila a abychom nepříjemnou pravdu nechtěli slyšet.

I přišla myšlenka napsat knihu, kde shrneme, co si o současném nezdravém dění doma i ve světě spolu s Markétou Šichtařovou myslíme. A shrneme to tak, aby to pochopili všichni. Tak vznikla první kniha Všechno je jinak, aneb Co nám neřekli o důchodech, euru a budoucnosti.

.

JAK SE ZMĚNÍ PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ OD NOVÉHO ROKU?

.

Když jsem s ní přišel do prvního nakladatelství, řekli mi, že vydávat knihy dnes je čirý nesmysl. Lidé nečtou, elektronické knihy kradou, a že proto i jako odborné nakladatelství nejraději vydávají „Jak se peče štrúdl“. A že pokud tedy nakladatelství vydá knihu, která není o vaření, je to vlastně charita. Obrátil jsem se tedy na další a další nakladatele, ale byla to stále stejná písnička. Připadal jsem si jak J. Rowlingová, autorka Harryho Pottera – té taky původně nikdo nechtěl knihu otisknout, protože je to prý brak. Nakladatelé se ovšem coby znalci trhu mýlili a Rowlingová to nevzdala. Ani já to nevzdal. A bylo to dobře.

Když totiž knihy vyšla, byla během tří dnů vyprodaná. Do týdne přišel první dotisk. Pak další. A další. Do dnešního dne se dočkala již šesti dotisků, více než dvojnásobně překonala hranici bestselleru a získala cenu nakladatele za Knihu roku 2011. Podle statistiky jednoho knižního řetězce se kniha stala jeho druhou nejprodávanější – kuriózní ovšem je (a v tom tedy měli nakladatelé pravdu), že v šestici nejprodávanějších knih byla jedinou, která nepojednává o vaření.

Jenomže když je o vaše dílko zájem, motivuje vás k psaní dvojnásobně. Když vám lidé, které jste do té doby neznali, píší z ulice, že chtějí pokračování, motivuje vás to ještě víc. A tak 1. října 2012 – zhruba po roce – spatřila světlo světa kniha nová pod názvem NAHÁ PRAVDA aneb Co nám neřekli o našich penězích a budoucnosti. A historie se, zdá se, opakuje – jen s trochu tvrdším kalibrem. Hranici pro označení za „bestseller“ totiž NAHÁ PRAVDA překonala už během prvního týdne v prodeji!

.

PENZIJNÍ PILÍŘ II. V KONTRASTU S PENZIJNÍM PŘIPOJIŠTĚNÍM

.

NAHÁ PRAVDA se zabývá 5 hlavními okruhy: Růst – Zadlužení – Nadměrná regulace – Integrace a nadnárodní instituce - Energie. V rámci těchto kapitol jsme si krom jiného posvítili také na penzijní reformu, která podle všeho bude spuštěna již 1. ledna 2013. Nabízíme řešení, jak se lidé mohou o sebe postarat sami, aniž by čekali na stát.

Nečekejte však žádný suchý, odborný ekonomický text pro vědátory. Knihu jsme se snažili psát s nadhledem, aby byla zábavná doslova pro každého, kdo se zajímá o současné dění. Narazil snad kapitalismus na své mantinely? Hrozí snad vlna revolucí? Je vůbec cesty ze stávající krize? Nejsou naše dluhy jen pyramidovou hrou? A hlavně: Co může každý z nás dělat, aby v tomto bouřlivém světě co nejlépe ochránil své peníze, nenechal se napálit a obrat o úspory? Na všechny tyto otázky v knize naleznete odpověď.

.

CO MUSÍTE VĚDĚT - 10 INFORMACÍ O PENZIJNÍ REFORMĚ

.

Chtěl bych proto poděkovat všem, kteří o knihu již projevili zájem, protože ukázali, že se u nás čtou nejen knihy o vaření a že nejsme národ primitivů, které zajímá jen roštěnka na grilu a pečení vánočního cukroví. Udělali jste mi radost – vy, čtenáři.

Vladimír Pikora Hlavní ekonom analytického domu Next Finance .

Recenze: Nahá pravda – nový bestseller roku 2012

recenze? spis reklama, ne?