Studentská soutěž Ideální banka 21. století – vyhlášení výsledků


17. 09. 2012  15:30     Ideální banka 2012     komentáře (1)

Server www.bankovnipoplatky.com a letošní partner soutěže Air Bank vyhlásili výsledky již pátého ročníku soutěže „Ideální banka 21. století aneb i banku můžete mít rádi“. Letošní téma reagovalo na aktuální dění a příchod nových bank na český trh: „PROKLIENTSKÁ BANKA ANEB CO MAJÍ NABÍDNOUT NOVĚ PŘÍCHOZÍ BANKY“.





Studenti mohli svoje práce či natočené videa posílat od ledna až do 30. dubna, kdy byla uzávěrka soutěže. Celkem se letošní soutěže zúčastnilo 148 studentek, studentů či týmů, kteří odevzdali písemnou esej, a 3 studenti, kteří poslali video. Během měsíce května a června se písemné práce hodnotily ve dvou kolech. V 1. kole zástupci serveru bankovnipoplatky.com a Air Bank vybrali 50 semifinálových prací, které poté ve 2. kole 10-ti členná porota obohacená o minulé studentské vítěze a o 4 zástupce partnerských vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Bankovní institut Vysoká škola, Ekonomická fakulta Technické univerzity v Liberci a Univerzita v Hradci Králové) seřadila do výsledného pořadí, kde cenu získává prvních 20 soutěžících.

Zajímavá je statistika účastníků soutěže, a jak byli úspěšní. Jakkoliv se do soutěže přihlásilo více než 66% (98) studentek, ve finálové dvacítce jich najdeme jen 30% (6). Naopak studenti byli velmi úspěšní – z celkového počtu 46 studentů (31%) jich do finále postoupilo plných 12 (60%).

.

Počet studentky studenti týmy

celkem (148)

98 46 4

semifinále (50)

29 19 2
finále (20) 6 12 2

 

.

Pokud jde o to, z jaké školy studenti byli, tak letos jde o rekordní účast vysokoškoláků, kterých bylo 143. Paradoxně právě letos se zároveň poprvé v historii účastnili soutěže i dva studenti-žáci základní školy, z nichž jeden se dostal dokonce do první desítky.

Hlavní cenu a tedy 20 tisíc korun letos získala týmová práce Jakuba Leskota a Simony Drozdové. Na druhém místě skončil Ondřej Chládek (15 tisíc korun) a třetí se umístila Lucie Marečková (10 tisíc korun), jejíž práce se celá rýmuje. Cenu za nejlepší nápad vyhrála Monika Čermáková za nápad na přístroj na identifikaci falešných bankovek a směnárnu v bankomatu.

V I. ročníku jeden ze studentů přirovnal banku k milence, která je atraktivní, vždy vyjde vstříc a člověk se na ni těší. V následujícím ročníku jiný student navázal na tento popis s tím, že si banku představuje spíše jako manželku, která je věrná, chápavá, je na celý život a především je méně finančně náročná. No a letos mě zaujala myšlenka jednoho ze soutěžících – banka by neměla vydělávat na klientech, ale s klienty,“ říká majitel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

 

.

.

Jako inovativní banku nás potěšilo, že některé představy studentů o ideální finanční instituci se nám již podařilo v Česku uvést do praxe. Jde například o přizpůsobení otevírací doby možnostem klientů, vstup domácím mazlíčkům na pobočky nebo obecně přátelské, srozumitelné a férové jednání s klienty,“ říká Jakub Petřina, ředitel marketingu ve společnosti Air Bank.

Ceny:

První tři v kategorii „nejlepší video“ získali ceny v celkové hodnotě 10 000 Kč.

První tři v kategorii „nejlepší nápad“ získali ceny v celkové hodnotě 10 000 Kč.

Pro kategorii „nejlepší práce“ je určeno dvacet následujících cen:

1.         běžný účet u Air Bank s částkou 20 000 Kč,

2.         běžný účet u Air Bank s částkou 15 000 Kč,

3.         běžný účet u Air Bank s částkou 10 000 Kč,

4. - 20. místo   ceny v hodnotě 40 000 Kč.

Kategorie – Nejlepší práce (20):

1.              Leskota Jakub a Drozdová Simona

2.             Chládek Ondřej

3.             Marečková Lucie

4.             Petr David (ZŠ)

5.             Vrabec Jan

6.             Drobiš Zbyněk

7.             Mencák Tomáš

8.             Tučková Kamila, Špinka David, Milič Silvestr Jedlička

9.             Horčičková Pavlína

10.         Druckmüllerová Hana

11.         Ficik Jozef

12.         Petříček Martin

13.         Benešová Martina

14.         Janků Michal

15.         Slanina Michal

16.         Malchárek Jiří

17.         Fučíková Kateřina

18.         Svobodová Nikola

19.         Pavlíček Jan

20.         Bednařík Michal

Kategorie – Video (3):

  • Cír Jiří, Volavka Pavel, Alinčová Martina a Lásková Míša
  • Balcar Ondřej                        
  • Korbel David a Korbel Lukáš (ZŠ)

Kategorie – Nejlepší nápady:

1.             Čermáková Monika (přístroj na identifikaci falešných bankovek na pobočce, směnárna v bankomatu)

2.             Horčičková Pavlína (odkládací polička a zastřešení u bankomatu)                   

3.             Poláčková Lucie (nabídka produktů na principu e-shopů)

III. Výběr z nápadů studentů a přehledná infografika:

Níže jsme vybrali nejčastější nápady, podněty a připomínky, které se objevovaly v soutěžních esejích, a rozdělili je do 4 základních kategorii - pobočka a její vzhled, prodej bankovních služeb, bankomat a internetové bankovnictví a další služby.

Pobočka a její vzhled

  • Pobočka je vzdušná, příjemné prostředí, jako doma, s květinami, uprostřed je fontánka, v pobočce hraje příjemná hudba
  • U vstupu do pobočky je zdůrazněna prodloužená otvírací doba, včetně víkendu, s možností si domluvit schůzku i mimo běžnou pracovní dobu
  • Vchod hlídá ochranka
  • U vstupu do pobočky je uvaděč, který klienty směruje do vyčkávací zóny, kde si mohou klienti například přečíst časopis banky, který je vytištěn na recyklovaném papíru, nebo se připojit k bezplatné wi-fi
  • Zdarma mají klienti k dispozici malé občerstvení a pití
  • Kdo chce, může využít relaxační zónu pro klienty (masážní křeslo, herní automat apod.)
  • K dispozici je dětský koutek nebo přebalovací pult
  • Navštívit mohou rovněž toaletu
  • Klienti si s sebou mohou vzít na pobočku domácího mazlíčka
  • Pokud chtějí něco vyhodit, mají možnost využít nádob na tříděný odpad
  • Všichni zaměstnanci banky mají jednotný oděv
  • Zaměstnanci, kteří aktuálně mají přestávku, mohou aktivně odpočívat, například cvičit nebo tancovat
  • Zaměstnanci působí jako lidé, konec strojovému, manažerskému, chladnému jednání s klienty

Prodej bankovních služeb

  • Pobočka je bez přepážek, klienti sedí či stojí s bankéři u LCD a baví se o vhodných službách
  • Pro velmi důvěrné jednání s bankéřem lze využít diskrétní prostor / box
  • Pro jednodušší bankovní služby je možné využít robota namísto živého pracovníka
  • K dispozici je možnost přivolat si hologram bankéře – specialisty na vybranou produktovou oblast, který v tu dobu sedí třeba v centrále banky
  • Spolu s bankovními službami nabídnou bankéři klientovi i jednoduchou finanční analýzu a navrhnou optimalizaci jeho výdajů
  • Všechny nebo většina nabízených služeb je bez poplatků
  • Vedle nabídky bankovních služeb pomůže bankéř klientovi i s vyhledáním výhodnějších dodavatelů dalších služeb (internet, plyn, elektřina a další pravidelné služby)
  • Bonusy za věrnost bance, věrnostní programy pro stálé klienty
  • Stáže studentů v bankách – získávání zkušeností, zpětná vazba pro banku a levná pracovní síla

Bankomat

  • Jeden bankomat je vevnitř pobočky, druhý venku
  • Venkovní bankomat je chráněn jako zastřešená budka (jako např. telefonní)
  • Diskrétní bezpečná zóna kolem bankomatu
  • U bankomatu je odkládací polička například pro tašku či kabelku
  • Použití bankomatu je chráněno snímačem otisku prstu a duhovky
  • Bankomat je možné ovládat hlasem
  • Bankomat umožňuje výběr peněz i v jiné než domácí měně
  • Bankomat umožňuje směnu různých peněz (např. vložení EUR a výběr Kč)
  • Bankomat umožňuje bezplatně ověřit pravost peněz
  • K použití bankomatu není potřeba karta, stačí mít třeba bezkontaktní čip v hodinkách
  • Vzájemná spolupráce bank – možnost využívat bankomaty pro všechny klienty bank

Internetové bankovnictví a další služby

  • Klient si může v internetovém bankovnictví sám individuálně sestavit balíček služeb, jako si kupuje zboží v e-shopu
  • Pokud jde o stávajícího a věrného klienta banky, může si vybrat ke službám nějaký bonus či dárek
  • V internetovém bankovnictví je možné provádět akce na dálku typu zablokování karty, pin do zahraničí apod.
  • V internetovém bankovnictví jsou k dispozici videa objasňující jednotlivé produkty
  • Ve spořicím účtu je možné si vytvořit kasičky
  • K dispozici je 24 hodin denně bankovní poradce (virtuální), přes videokonferenci nebo volání/chat přes Skype
  • Je možné si také přes internetové bankovnictví pozvat živého bankéře přímo domů
  • Klientům chodí sms info o změně zůstatku, sms upozornění při útratě nad limit
  • Přes SMS, ale i přes internet, je také možné si rezervovat schůzku na pobočce
  • Přes SMS je možné také získat informaci o nejbližší pobočce banky nebo bankomatu
  • Klienti mohou přes Facebook sledovat, co se v bance děje
  • Produkty a služby nejsou klientům vnucovány po telefonu při různých obchodních kampaních

.



Studentská soutěž Ideální banka 21. století – vyhlášení výsledků

Jde o nezávislou soutěž ?
Většina uvedených inovací se již delší dobu vyskytuje v pobočkách a aplikacích různých bank.Praktick...
Diskutovat (1)