TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - 18. místo


14. 10. 2013  01:19     BP.com     komentáře (0)

Opět pokračujeme v představování 20 nejlepších prací projektu Ideální banka 21. století, který i v letošním šestém ročníku s podtitulem „Jak se mohou banky při zlepšování svých služeb a klientského servisu inspirovat u nejlepších firem na světě“ nabízel soutěžícím odměnu v podobě hodnotných cen za celkem 65 tisíc Kč. Na 18. místě skončila práce Terezy Cackové a Veroniky Zahálkové. Cenu za studentky převzala maminka první jmenované, na snímku s Patrikem Nacherem (portál BP.com, na fotce vlevo) a Vladimírem Komjati (tiskový mluvčí Air Bank, vpravo).

TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - 18. místo




Úvod

V dnešní moderní době využívá každý z nás služby, které nabízejí banky. Mohou být využity buď v podobě půjček, studentských účtů, platebních karet, pojištění nebo hypoték. Banky nabízejí nepřeberné množství služeb, které jsou pro obyčejného uživatele mnohdy nepřehledné. Banky se specializují na všechny věkové skupiny. V České Republice máme poměrně velké množství těchto institucí. Naší přízeň se snaží získat pomocí nejrůznějších výhodných nabídek a reklamních spotů. Ne každá reklama přináší „své ovoce“, situace v reklamách jsou zveličeny do takových rozměrů, že to může být až neúnosné a absurdní. Jako příklad bych ráda uvedla reklamu jedné nejmenované banky, kde uvádějí placení poplatků: poplatek za poplatek, poplatek za pozdrav….

Klady a zápory

Banky využívají technologie i na místech, kde to podle mě není příliš vhodné. Nelíbí se mi, že při vstupu do banky si musíte vzít lísteček s přiděleným číslem a čekat až na vás přijde řada. Myslím, že by i ostatní ocenili, kdyby se v tomto ohledu vrátily banky zpět k původnímu systému. Jako vhodné řešení bych navrhovala, aby u terminálu stála příslušná osoba, která by zákazníkovi poradila, jak s terminálem zacházet a do jaké skupiny jeho problém patří.

Další věcí, která mne odrazuje je zavedení nových služeb bezplatně, které jsou bezplatné pouze dočasně. Tím pádem přejdete k jiné bance z důvodu výhodných podmínek a po půl roce tyto podmínky zpoplatní a vy platíte více než u své původní banky. Za zmínku určitě stojí nepřehledné internetové stránky. Pro laika je občas těžké na internetu rychle najít to, co zrovna potřebuje.

Některé banky se snaží dostat do povědomí zákazníků tím, že nabízejí svoje služby pomocí mobilních operátorů. Zákazník může být tímto chováním odrazen. Myslím, že by bylo vhodnější využít osobního kontaktu s klientem.

V případě půjček klient musí platit sankci, pokud by splatil půjčku dříve, než je stanoveno v podmínkách smlouvy. S tímto způsobem zcela nesouhlasím. Klient platí z půjčky úroky a ještě je případně sankciován za předběžné splacení půjčky.

Za pozitivní stránku považuji studentské účty. Většina bank nabízí výhodné podmínky pro studenty po dobu studia, maximálně do věku 26ti let. Dokonce některé banky umožňují studentům změnit si ISIC kartu na platební kartu. Studenti s oblibou využívají i změnu obrázku na platební kartě za jejich vlastní.

Mladí lidé také uplatňují penzijní připojištění. Mají možnost získat od státu podporu až 150Kč měsíčně. Další velmi využívanou službou je spořicí účet, u kterého je stálá úroková sazba.

Nespornou výhodou hlavně u mladých generací je internetové bankovnictví. Tuto službu využívá velká skupina lidí z řad studentů, ale i ze starší generace.

Za zmínku stojí nové platební karty, kterými je možno platit bez zadání PIN kódu. Jsou povoleny platby do výše 500Kč. A po několika platbách se nás terminál optá na PIN kód. Stojí za zvážení, zda je to výhoda či ne. Určitě to ocení lidé při nákupu, ale při ztrátě hrozí zneužití této karty.

Inspirace u nebankovních firem

Zamysleli jsme se nad daným tématem, co je výhodou největších nebankovních firem na světě a jak by se od nich mohli banky inspirovat. Shodli jsme se na tom, že největšími výhodami jsou:

  • Globální známost dané značky/loga/symbolu
  • Není zde častý face to face kontakt, využití internetového spojení
  • Věrnost zákazníků k dané firmě – stálí zákazníci
  • Tradice firmy – její historie
  • Lidé jsou ochotni připlatit si za originalitu, luxus, nadstandard
  • Snaha předcházet si zákazníka nějakou malou pozorností/dárkem či osobní omluvou při vyskytnutí problému
  • Některé velké firmy poskytují doživotní záruku/bezplatný servis (u bank se o tomto jevu nedá mluvit, mění své sazebníky zhruba 2x ročně)

Ráda bych rozvedla již zmíněné body. Myslím si, že si zákazník zvolí spíše firmu, kterou zná z médií než firmu, která je na trhu nová a nemá s ní zkušenosti. V dnešní době více lidí zvolí spíše e-shopy než kamenné obchody z důvodu komfortu a rychlosti. Výhodou e-shopů je, že bývají levnější než kamenné obchody. Zákazník se vrací k firmě, se kterou má dobré zkušenosti a má tendenci ji doporučovat svým známým. Pokud je uspokojena potřeba zákazníka, nevyhledává konkurenční firmy. Firma, která již působí na trhu dlouho, má své zaběhlé zásady a má významné jméno, které není nikomu cizí. Lidé se chtějí odlišovat, a proto podporují tyto globálně známé firmy.

.

VÝSLEDKY LETOŠNÍHO ROČNÍKU SOUTĚŽE NALEZNETE ZDE

.



TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - 18. místo

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16391639184

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více