Ztracený čas při nakupování online:
Češi stráví vyplňováním osobních údajů, adresy a čísla karty tři hodiny ročně
Praha, 13. února 2025 – Ačkoliv Češi nakupují online rádi a často, jsou věci, které jim při
nákupech na internetu vadí a přinášejí jim stres. Jednou z největších výhrad je nutnost
zadávat při placení online osobní údaje včetně adresy a údajů z platební karty. Podle
rozsáhlé studie 1 společnosti Mastercard to třetinu českých zákazníků vysloveně obtěžuje, v
Evropě dokonce téměř polovinu. Proto se společnost Mastercard spojila se sedmi
evropskými městy s neobvykle dlouhými názvy, která se stala hlavními městy služby Click
to Pay – platebního řešení na jedno kliknutí. Vedle obce
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllanty-siliogogogoch ve Walesu je mezi nimi i
český Brandýs nad Labem-Stará Boleslav.
V loňském roce si tři čtvrtiny českých zákazníků rozmyslelo
svůj nákup na internetu kvůli komplikacím při placení. Nejčastěji je odradilo to, že k nákupu potřebovali
údaje své platebníkarty, které zrovna neměli u sebe, nevyhovovala jim nabídka platebních možností
nebo měli obavu o bezpečnost webových stránek.
Opisování údajů platební karty zákazníkům bere čas i nervy. 42 procent českých spotřebitelů
by si přálo, aby už nemuseli ručně zadávat platební údaje. V celoevropském měřítku si to
samé přeje 44 procent zákazníků. Lidem vadí také to, když údaje své karty musí dávat e-
shopům, problém s tím má 59 procent českých zákazníků a 56 procent evropských.
„Zdlouhavé vyplňování platebních údajů nebo fakturační adresy je pro české zákazníky při
online nákupech zásadní komplikací. Nejčastějšími důvody, proč raději volí nové digitální
platební metody, je šetření času, větší bezpečnost a možnost pohodlně platit kdekoliv a
kdykoliv. Z tohoto pohledu je ideální naše inovativní služba Click to Pay, díky které zákazníci
zaplatí na pár kliknutí na všech zařízeních bez ohledu na výrobce nebo operační systém. Díky
technologii tokenizace v rámci transakce vůbec nefiguruje číslo platební karty, což ještě
zvyšuje bezpečnost. Ke Click to Pay nově máme dokonce ambasadory, a to sedm evropských
měst s nejdelšími názvy, protože právě jejich obyvatelům tato služba ulehčí život nejvíce,“ říká
Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.
Nabídka platebních možností je pro české zákazníky důležitá. Dvě třetiny z nich (62 procent)
preferuje online prodejce, který má k dispozici známého poskytovatele platebních služeb.
Více než polovina (53 procent) by si přála, aby obchodníci přijali jeden univerzální platební
systém, v Evropě by to ocenilo dokonce 56 procent zákazníků.
Města se složitými jmény jako ambasadoři jednoduchosti
Průměrný český zákazník stráví při nakupování necelé tři minuty (2,9 min) vyplňováním své
adresy a platebních údajů. To jsou dohromady téměř tři hodiny během 62 nákupů, které
v průměrném roce uskuteční. Ještě hůř jsou na tom obyvatelé Brandýsa nad Labem-Staré
Boleslavi, Nové Vsi u Nového Města na Moravě a dalších měst s extrémně dlouhými názvy.
Díky spolupráci se společností Mastercard je nyní právě Brandýs jedním z hlavních měst
platebního řešení na jedno kliknutí – služby Click to Pay. Obyvatelé Brandýsa budou mít mezi
prvními v Evropě možnost vyzkoušet si novou technologii, která jim ušetří čas a zároveň
posílí zabezpečení jejich online nákupů.
„Žít ve městě s nejdelším názvem v České republice je pro naše obyvatele zdrojem patřičné
hrdosti. Na druhou stranu ale není nutnost celé jméno pravidelně vypisovat nic
záviděníhodného. A stejně jako jsme hrdí na historický význam našeho města, dokážeme si od
sloučení měst Brandýs nad Labem a Stará Boleslav v 60. letech minulého století náležitě vážit
každé dobré zkratky. To platí i pro technologie, které nám do života přinášejí zjednodušení a
lepší zabezpečení. Nepochybuji o tom, že tuhle chytrou novou technologii placení na jedno
kliknutí uvítá každý, nejen u nás, ale i kdekoliv jinde v Evropě,“ říká Petr Soukup, starosta
Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi.
Mezi další města jedinečná svým názvem, se kterými společnost Mastercard rovněž navázala
spolupráci, jsou Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ve Walesu
nebo Westerhaar-Vriezenveensewijk v Nizozemsku. Společnost Mastercard spolupracuje
s celou řadou lidí v každé z vybraných obcí, aby osvětou a dalšími akcemi využívání této
platební služby podpořila.
Click to Pay – platba na jedno kliknutí
Služba Click to Pay poskytuje rychlejší, jednodušší a bezpečnější způsob, jak platit za online
nákupy. Mnozí její dopad přirovnávají k zavedení bezkontaktních plateb, které před více než
dekádou zcela změnily placení v kamenných obchodech. Click to Pay zákazníkům online
obchodů umožňuje platit doslova jedním kliknutím, bez nutnosti zdlouhavě zadávat údaje
své platební karty. Spotřebitelé mají možnost při dokončování nákupu zvolit ikonu Click to
Pay či si svou platební kartu do služby Click to Pay zaregistrovat prostřednictvím své
bankovní aplikace.
Co přináší budoucnost placení obyvatelům měst s nejdelšími názvy se dozvíte v tomto videu.
Další informace o službě Click to Pay jsou k nalezení na stránkách společnosti Mastercard
zde.
Ztracený čas při nakupování online: Češi stráví vyplňováním osobních údajů, adresy a čísla karty tři hodiny ročně
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
![]() |
1 EUR | 25,2820 |
![]() |
1 USD | 23,9010 |
![]() |
1 PLN | 5,8385 |
![]() |
1 GBP | 30,2280 |
![]() |
1 CHF | 27,1005 |
![]() |
100 HUF | 6,2050 |
![]() |
1 RON | 5,0798 |
Zprávy z devizového trhu
- Dnešní pátek bude klidnější
14. 03. 2025 - Americký dolar nadále pod tlakem
13. 03. 2025 - Nová americká celní opatření dolaru nepomáhají
12. 03. 2025 - Jak dopadne domácí inflace?
11. 03. 2025 - A co přijde teď, Donalde?
10. 03. 2025 - Pád dolaru pokračuje
07. 03. 2025 - Dolar nejlevnější od začátku října
07. 03. 2025