ČTK:
některé banky včetně ČS zvyšují možné přečerpání účtu automaticky
09. 11. 2010 13:18
ČTK
komentáře (1)
Další články
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
2. díl: Jak má správně Filip vybírat úvěr
Pokud klient s navýšením nesouhlasí, musí sám aktivně banku kontaktovat a takovou nabídku odmítnout. Někteří klienti přitom s postupem bank nesouhlasí a odborníci se domnívají, že by měl být pro zřízení kontokorentu nutný aktivní souhlas klienta. Vyplývá to ze zjištění ČTK.
Vedle České spořitelny navyšuje automaticky kontokorent klientům i Poštovní spořitelna, marketingová značka ČSOB. Ostatní banky, jako například Raiffeisenbank, UniCredit Bank nebo samotná ČSOB,
vyžadují před navýšením kontokorentu souhlas klienta nebo žádost o takový krok. Česká spořitelna i Poštovní spořitelna přitom uvádějí, že jejich přístup je pro klienty výhodný a setkávají se většinou
s pozitivní reakcí. "Podle našich statistik je pouhých pět procent klientů nespokojeno s navýšením kontokorentu, zbylých 95 procent toto navýšení uvítá, zvlášť z důvodu vytvoření větší finanční
rezervy pro nenadálá vydání," uvedlo tiskové oddělení České spořitelny. "Setkáváme se spíše s pozitivní reakcí, protože klient nemusí pro navýšení limitu v podstatě nic udělat," uvedla mluvčí
Poštovní spořitelny Denisa Salátková. Například provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher se ovšem domnívá, že takové služby by banky automaticky zprovoznit neměly. "Nabízené
služby, ze kterých vyplývají i povinnosti pro klienty, by podle mého názoru měly být pouze s aktivním souhlasem klienta. Podle mého názoru je mylná interpretace, že když nezareaguji, tak s nabídkou
souhlasím," uvedl. Například Komerční banka nemá podle své mluvčí Moniky Klucové možnost svým klientům jednostranně zvýšit limit kontokorentu. "Pokud klient chce zvýšit limit, potom je nutné, aby
podepsal žádost a následně dodatek ke své smlouvě k běžnému účtu," uvedla Klucová. UniCredit Bank nebo Raiffeisenbank sice pravidelně vyhodnocují klienty, kteří by mohli navýšený limit získat. Ale
samotné navýšení, i když předem schválené, banka neprovede, dokud klient nepodepíše dodatek ke smlouvě. Kontokorent je bankovní služba sjednaná k běžnému účtu, která klientovi dovoluje čerpat z účtu
peníze i v případě, že na něm nemá dostatečnou hotovost. Pokud banka limit pro kontokorent navýší automaticky, může podle odborníků nepozorným klientům způsobit zbytečný růst dluhů. Obchodní podmínky
například České spořitelny, se kterými při založení účtu musí klient souhlasit, to umožňují.
ČTK: některé banky včetně ČS zvyšují možné přečerpání účtu automaticky
Dekuji, nechci
Tak se mi to ted stalo taky u CS, navysili mi kontokorent sami od sebe z 10 na 25 tisic. Zjistil jse...
Diskutovat (1)
Tak se mi to ted stalo taky u CS, navysili mi kontokorent sami od sebe z 10 na 25 tisic. Zjistil jse...
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16277445968
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2390 | |
1 USD | 23,5870 | |
1 PLN | 5,8575 | |
1 GBP | 29,3545 | |
1 CHF | 25,8710 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0716 |
Zprávy z devizového trhu
- Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024