Dluhy se mají platit, pokud o nich ovšem vím, aneb kde také vzniká problém


26. 03. 2012  13:19     Patrik Nacher     komentáře (0)

V poslední době se často píše o praktikách exekutorů a advokátů při vymáhání pohledávek. V momentech, kdy je útok médií nejsilnější, zejména v případech bagatelních dluhů či kde jsou zjevné nejasnosti, brání se tito novodobí zlatokopové, že excesy, v médiích uváděné, jsou ojedinělé.





Tak teď si dovolím popsat jeden, za určitých okolností, zcela banální příběh, který se mi stal. Kde také vzniká prvotní problém s údajně neřešeným dluhem? V mnoha případech ve špatné adrese pro doručování faktur a složenek. Udělal jsem takový nechtěný a náhodný pokus a zažil tak, jak to v praxi funguje a jak se i při veškeré snaze může stát, že vám složenka přijde na adresu, kde už dávno nejste. A problém je na světě.

Běžný případ - stěhoval jsem se do jiné kanceláře a v té původní zrušil služby pevné linky O2. Ve staré kanceláři jsem skončil k 31. prosinci a do nové se přestěhoval od 1. ledna. Za zrušenou pevnou linku jsem ještě očekával lednové vyúčtování, které mělo přijít v únoru (tedy dávno poté, co už budu někde jinde). I přesto, že jsem odcházel z původní kanceláře v dobrém a byl jsem domluven na přebírání pošty, která mi tam ze setrvačnosti sem tam chodila, chtěl jsem se chovat jako zodpovědný klient a všem potenciálním odesilatelům nahlásil novou adresu. A tak se stalo i u O2. V lednu jsem zavolal do O2, abych nahlásil změnu doručovací adresy pro poslední – lednové vyúčtování. Vše proběhlo jasně, jednoznačně, několikrát jsem se ujišťoval, že je vše srozumitelné a zřejmé. Byl jsem zvědav na výsledek a netrpělivě čekal, kam složenka za leden doputuje.

.

VRBU O PERIPETIÍCH S "O2" ČTĚTE TAKÉ ZDE!

.

Vzhledem k existenci tohoto textu je zjevné, kam pošta dorazila - opět na starou adresu. Může to vypadat banálně, ale co by se asi dělo, kdyby mi poštu původní pronajimatel nepřebíral, jak jsme byli domluveni předem? 1., 2., 3. upomínka, penále za pozdní platbu a kdo ví, v jaké fázi by se to zastavilo. Je také podstatnou otázkou, kde by se zastavily moje potenciální náklady z původní částky za samotnou službu ve výši 547 Kč. Marně bych asi vysvětloval, že jsem nahlásil jinou doručovací adresu a o složence nevěděl, a tudíž na ni logicky nemyslel.

Ano, chyba se stát může a O2 později podle očekávání argumentovala, že to byla výjimka a šlo o lidské selhání - operátorka sice převzala zprávu o změně adresy, ale nezatrhla správně kolonku pro zasílání pošty. Všechno respektuji, ale pouze v momentě, kdy uvidím, že stejně respektují chybu, opomenutí či omyl firmy jako jsou O2, když je chyba naopak na straně klienta, zákazníka, spotřebitele. Například, že velkoryse odpustí ty šílené náklady řízení kolem samotného bagatelního dluhu, protože to byl klient, kdo na prvopočátku zapomněl nahlásit změnu provozovny a faktura k němu nedošla. Chybu přece může udělat každý, to neplatí jen pro zaměstnance těchto firem, že….



Dluhy se mají platit, pokud o nich ovšem vím, aneb kde také vzniká problém

Diskutovat (0)