Dnešní třicátníci žijí aktivně, jsou sebevědomější a bohatší


30. 10. 2012  14:38     Petr Plocek     komentáře (0)

Výsledky průzkumu UniCredit Bank věnovaného dnešní Generaci 30+.





UniCredit Bank dokončila unikátní průzkum věnovaný dnešním úspěšným třicátníkům, dosud málo probádanou vrstvu bonitních klientů, kteří ve svém životě míří vzhůru. Průzkum, který nemá v Česku obdoby, je založen na dlouhodobém sběru dat, který trval více než rok.
 
Průzkum detailně popisuje život lidí, kteří se sice narodili před rokem 1989, ale vyrůstali již ve světě, který nabízel neomezené možnosti. Vyrůstali s pocitem, že záleží jen na nich, jak budou ve svém životě úspěšní. Jsou sebevědomější, bohatší, mnozí z nich budují závratnou kariéru, mnozí z nich jsou budoucí milionáři. Zároveň jsou schopni užívat si života. Tím se velmi liší od všech předchozích generací třicátníků.
 
Cílem průzkumu bylo definovat Generaci 30+, dobře ji poznat, prozkoumat detailně její životní styl a na základě získaných informací připravit finanční služby na míru.
 
 

Generace 30+ a správa financí

Řídit svoje finance prostřednictvím telefonu či internetu považují dnešní třicátníci za samozřejmost. Pokud musí do banky osobně, obvykle si předem domluví schůzku, málokdy čekají ve frontě.
 
Úspory pro své děti ukládají na spořicí účty. Nebojí se ani investic do akcií či podílových fondů – umí si o nich najít dostatek informací, od bankéře očekávají kvalifikovaný doplňující komentář. Nejvíce prostředků ale investují do bydlení.
 
„Nikdy nekývnou na první nabídku. Nedělají ukvapená rozhodnutí. Jsou nároční. Jsou pro nás výzvou a motorem pro inovativní řešení. A díky tomuto průzkumu přesně víme, kdo jsou, jak žijí, co chtějí, a tak jim dokážeme nabídnout odpovídající služby,“ vysvětluje Giovanni Guidi, ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank.
 
Životní pojistku zvolí, pokud uvěří, že pojistka skutečně ochrání jejich rodinu v případě pojistné události.
 
Generace 30+ ví, co chce, umí popsat služby, které potřebuje, a pak je také efektivně využívá: „U Generace 30+ jsme se inspirovali při přípravě nového konceptu osobních kont, který stojí na odměnách za jejich aktivní využívání,“ vysvětluje Ondřej Lokvenc, manažer segmentu fyzických osob UniCredit Bank.
 
 

Generace 30+ a životní styl

Generace 30+ vyráží na nákupy ve většině případů s platební kartou než s hotovostí, možnost platit kartou od obchodníků automaticky očekává, přinejmenším ve městech. „Tito lidé rádi nakupují rychle a jednoduše, hlídají si kvalitu i cenu. Nekoupí draze jen kvůli značce, ale k osvědčené značce jsou loajální,“ říká Jan Chvojka, ředitel marketingu a komunikace UniCredit Bank.
 
Přemýšlí o tom, jaké potraviny konzumují, snaží se volit kvalitní potraviny. Právě díky této generaci se vrátily žně vydavatelů kuchařek, producentů kulinářských show v televizi nebo výrobců speciálního nádobí a přístrojů na vaření. „Přestože je život Generace 30+ v mnoha ohledech hektický a stresující, u jídla se snaží uvolnit, relaxovat a odpočívat,“ upřesňuje Chvojka.
 
Třicátníci také více investují do svého zdraví, souhlasí s možností připlatit si za nadstandardní péči, nové síly se snaží načerpat s pomocí sportu a stále populárnějších wellness aktivit. Volný čas tráví aktivně. Hodně cestují, pravidelně do zahraničí, a umí si to užít, cestování pro ně není stres. Cestovní kanceláře jsou z nich ale nešťastné, protože mají dost znalostí a prostředků, aby si svou dovolenou zorganizovali sami. Mnohé to navíc baví.
 
 „Pro média i pro marketéry je výzva najít nové cesty, jak je oslovit. Papírové noviny totiž čtou stále méně, hlavním zdrojem informací je pro ně internet. Odmítají se podřizovat programu televizních stanic, přes počítač či telefon sledují to, co sami chtějí. Reklamě se vyhýbají, zejména pak letákům do schránek. Chrání si své soukromí a obchodníkům sdělují jen tolik informací, kolik musí pro dokončení nákupu, pro který se sami rozhodli,“ uzavírá Jan Chvojka.
 
 

Profil Generace 30+

 

Jak bydlí Generace 30+

„Generace 30+ postupně mění nájemní bydlení za vlastní. Pokud nemají naspořeno, berou si hypotéku, protože to považují za investici do svého bydlení. Více než 7 % se však nikdy nechce zadlužit (v Praze dokonce 12 %),“ říká Giovanni Guidi, ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank.
 
 
Pozn.: Pro srovnání, přibližně 60 % celé české populace žije ve vlastním bydlení bez hypotéky, 20 % žije v nájmu, 20 % má vlastní bydlení s hypotékou.


Dnešní třicátníci žijí aktivně, jsou sebevědomější a bohatší

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15560987856

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více