V této chvíli ještě není vhodné podávat žalobu na prodávajícího, ale je nutné zajistit důkaz. Tím je znalecký posudek, který jasně řekne, že výrobek trpěl vadou, kterou nezpůsobil svým jednáním či nesprávným používáním spotřebitel. Právě tento posudek může rozhodnout o úspěšnosti příslušné žaloby. Náklady na posudek i další náklady řízení vám pak bude povinen uhradit prodávající, pokud budete ve sporu úspěšní.
A pokud se soudit nechcete, máme tu pro vás seznam institucí, které řeší spory spotřebitelů mimosoudní cestou: Finanční arbitr, Český telekomunikační úřad, Energetický regulační úřad a Česká obchodní inspekce.
CITÁT DNE:
Marcus Tullius Cicero: Žádná pevnost není tak silná, aby nemohla být dobita penězi
SLOVNÍK:
Finanční arbitr - je mimosoudní orgán řešení sporů, který rozhoduje spory mezi spotřebiteli a finančními institucemi. Řízení se zahajuje na návrh spotřebitele a je bezplatné. Podání návrhu na zahájení řízení má na promlčení tytéž právní účinky, jako kdyby byla podána žaloba u soudu.
Reklamace - je řízení, ve kterém jedna strana smlouvy uplatňuje odpovědnost za vady u prodejce či poskytovatele služby.
Spotřebitel - osoba, která mimo rámec podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Za spotřebitele se tedy nepovažuje živnostník ani drobný podnikatel.
Dovolání - mimořádný opravný prostředek proti pravomocnému rozhodnutí odvolací instituce. Rozhoduje o něm Nejvyšší soud ČR. Dovolání nemá odkladný účinek, jako je tomu v případě klasického odvolání.
ADR (Alternative Dispute Resolution) - zkratka označuje mimosoudní řešení sporů, jde o systém, který při řešení sporů umožňuje alternativní postup, tedy jiný postup než klasickou soudní cestou. Jde o efektivní nástroj pro spotřebitele, který může přinést rychlost, jednoduchost a nízké náklady.