Dopisování s Klientským centrem České spořitelny


01. 01. 2005  01:00     Pepa Novák     komentáře (3)

Dobrý den. Lze prostřednictvím SERVIS 24 zrušit vyhotovování a zasílání papírového výpisu ze sporožirového účtu? A odpověď?





Dopisování pana Nováka s Klientským centrem České spořitelny

14.7.06

 

 

Níže zasílám mé dopisování. Nebylo na škodu, do budoucna hledím optimisticky, co se poplatků týče -------------------------------------------------------------------------------

Zaslal dne 12.7.2006 10:06:00 z aplikace Internetbanking následující zprávu:

Dobrý den.

Lze prostřednictvím SERVIS 24 zrušit vyhotovování a zasílání papírového výpisu ze sporožirového účtu?

Děkuji za odpověď. Pepa Novák

------------------------------------------------------------------------------

Vážený pane Nováku,

děkuji Vám za důvěru, s níž jste se obrátil na klientskou schránku služby SERVIS 24.Zasílání pravidelných výpisů ke sporožirovému účtu v současné době zrušit nelze. Ve smlouvě o sporožirovém účtu, která je závazná nejen pro Vás, ale také pro Českou spořitelnu, a.s., a v informacích o jeho správě a vedení je stanoveno, že se banka zavazuje pravidelně Vám poskytovat informace o stavu Vašeho účtu výpisem z účtu (zaslaným poštou, nebo připraveným k převzetí na pobočce), a to vždy za období kalendářního měsíce u sporožirového účtu, popř. sjednaného období v případě běžného účtu. Vy jako klient se současně zavazujete tyto informace zkontrolovat a v případ jakýchkoliv nesrovnalostí je písemně reklamovat. Zrušení zasílání pravidelných výpisů by z naší strany znamenalo hrubé porušení podmínek Smlouvy o účtu, z toho důvodu nelze požadavkům tohoto charakteru vyhovět. Od letošního roku je možné nastavit periodicitu zasílání výpisů z účtu na čtvrtletní, požádat si můžete na kterékoliv pobočce České spořitelny. V průběhu prázdnin bude možné nastavit i metodu zasílání výpisů z účtu i elektronicky v aplikaci SERVIS 24 Internetbanking. Je mi líto, v současné době není plánována změna sazebníku České spořitelny. Níže uvádím odkaz na sazebník.

http://www.csas.cz/banka/application?pageid=downloads&dtree=cs&selnod=160&&tree=banka

S přáním pěkného dne

M. J., Klientské centrum České spořitelny, a. s.

-------------------------------------------------------------------------------

V tom případě je určitý text Smlouvy o sporožirovém účtu zastaralý, zkostnatělý a dobou překonaný. Jestliže jako uživatel přímého bankovnictví (SERVIS 24) si mohu kdykoliv zjistit stav svého účtu a pohyby na něm včetně vytištění, nepotřebuji zasílat papírový výpis poštou. To by novelizovaný text smlouvy měl v co nejkratší době zohlednit. Poplatky bankovních organizací jsou bez toho v ČR nehorázné, tak proč platit navíc poštovní poplatek (současných Kč 7,50)? Taky mne zaskočila zjištěná skutečnost, že pokud bych si zvolil osobní vyzvedávání výpisu na pobočce a nebudu tak činit, tak mne to bude stát Kč 50,- měsíčně za uložení výpisu! Většina klientů bank není spokojena s výši poplatků, tak se je leckteří snaží nějakým způsobem krátit, hledat levnější způsoby plateb. Naráží však na neuvěřitelné byrokratické předpisy, které jim v tom brání. Jsme masírování propagací o výhodách přímého bankovnictví (souhlasím), ale texty předpisů a smluv jsou pozadu. Bankám to vyhovuje, z poplatků plynou tučné sumy. Vzato do krajnosti, bude asi pro mnohé lepší mít nějaké ty prostředky "na přežívání" doma pod "štrozokem". Úroky pro klienty veskrze žádné a ještě platit nehorázné bankovní poplatky? To snad raději ne. S přáním hezkého dne Pepa Novák.

-------------------------------------------------------------------------------

Vážený pane Nováku,

skutečně, jak již kolegyně nastínila, plánujeme změny. Bude možné během cca měsíce zavést elektronické výpisy s tím, že ty "papírové" budete moci zrušit. Nebudete tedy již hradit poštovné.

S přáním příjemného dne

J. F., Klientské centrum České spořitelny, a. s.

-------------------------------------------------------------------------------

No výborně, konečně jsem se dozvěděl alespoň trochu dobrou zprávu. Na poštovních poplatcích snad ušetřím za rok alespoň Kč 90,- (12 měsíců x Kč 7,50) !!! A co další poplatky, třeba za příjem plateb na účet? Ta absurdnost! Nebudete následovat některé bankovní organizace, které Vás již v tomto směru předběhly?

Děkuji za odpověď. S pozdravem Pepa Novák

 



Dopisování s Klientským centrem České spořitelny

Diskutovat (3)