Dostupnost bank v Libereckém kraji se nevymyká jiným regionům
Pardubický kraj – čekací doba na pobočkách na výbornou pro méně klientů než ve zbytku republiky
Jihomoravský kraj a čekací doba na pobočkách bank – nespokojených více než ve zbytku republiky
Ústecký kraj – čekací doba na pobočkách mírně horší než ve zbytku ČR
Moravskoslezský kraj – čekací doba na pobočkách v porovnání s ČR pokulhává
Výsledky průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku“, tedy průzkumu, do něhož se zapojilo téměř 30 tisíc bankovních klientů, podávají zajímavý pohled na kvalitu bankovních služeb v 9 kategoriích, a to dle bank, regionů, měst i poboček. Dnes pokračujeme v našem seriálu analýzy kategorie „dostupnost bankovních poboček, přístup, bezbariérovost“, a sice v Libereckém kraji.
Z výsledků uvedených tabulce níže plyne, že se v dostupnosti bank nevymyká Liberecký kraj ostatním regionům v České republice. Rozdělení spokojenosti, známkované jako ve škole, má od nejlepšího k nejhoršímu sestupnou četnost. Nejvíce je spokojených klientů – jedničku udělilo bankám 52,3 procenta klientů z více než dvanácti stovek rezidentů Libereckého kraje, nejméně je pak těch nejnespokojenějších klientů (4 % klientů oznámkovalo banky nelichotivou pětkou).
.HODNOCENÍ V JEDNOTLIVÝCH REGIONECH NALEZNETE ZDE
.Pokud bychom se na hodnocení podívali vysokoškolskou optikou, u „zkoušky bankovní dostupnosti“ by dle hodnocení klientů prošlo téměř 90 procent vzorku, což není vůbec špatný výsledek. „Samozřejmě to ale neznamená, že by se banky neměly snažit, aby se skóre neblížilo 100 procentům a aby se průměrná známka neblížila jedničce. Protože spokojený klient, v jehož subjektivním vnímání se služby jeví jako dostupné, by měl být hlavním cílem každé banky. A nemusí to vždycky znamenat jen kvantitativní expanzi obchodních míst,“ komentuje výsledky Aleš Rod.
TABULKA: Dostupnost obchodních míst bank v Libereckém kraji:
Hodnocení | Počet (odpovědí) | Podíl na celku (%) |
Známka 1 - Výborně | 631 | 52,3% |
Známka 2 - Chvalitebně | 298 | 24,7% |
Známka 3 - Dobře | 153 | 12,7% |
Známka 4 - Dostatečně | 68 | 5,6% |
Známka 5 - Nedostatečně | 48 | 4,0% |
Nevyplněno | 8 | 0,7% |
Celkem | 1206 | 100% |
O PRŮZKUMU:
Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).
Jak jsou klienti strukturováni?
Kritéria pro dělení klientů v dotazníku |
věk |
pohlaví |
vzdělání |
příjmová kategorie |
hodnocená banka |
kraj |
město |
adresa pobočky |
Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:
- Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
- Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
- Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
- Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
- Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
- Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
- Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
- Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
- Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2390 | |
1 USD | 23,5870 | |
1 PLN | 5,8575 | |
1 GBP | 29,3545 | |
1 CHF | 25,8710 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0716 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024