Dostupnost bank v Moravskoslezském kraji na jedničku pro 60 % klientů


03. 10. 2012  12:30     BP.com     komentáře (0)

Výsledky průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku“, tedy průzkumu, do něhož se zapojilo téměř 30 tisíc bankovních klientů, podávají zajímavý pohled na kvalitu bankovních služeb v 9 kategoriích, a to dle bank, regionů, měst i poboček. Dnes pokračujeme v našem seriálu analýzy kategorie „dostupnost bankovních poboček, přístup, bezbariérovost“, a sice v Moravskoslezském kraji.





Jak naznačuje samotný nadpis článku, s výsledky mohou být banky v Moravskoslezském kraji velmi spokojeny. Na jedničku hodnotí dostupnost bankovních poboček v regionu cekem 60 % z více než třech tisíc respondentů průzkumu, dalších 21 % pak vidí dostupnost bank očima hodnocení „chvalitebně“, 11 procent pak jako dobré.

.

VÝSLEDKY Z JINÝCH REGIONŮ ZDE

.

„Pokud bychom se na výsledky podívali očima vysokoškolského hodnocení, u zkoušky „dostupnost bankovních poboček“ neprošlo v hodnocení klientů 7,4 % bank, což není špatný výsledek,“ myslí si analytik Aleš Rod.

Tabulka: Hodnocení dostupnosti bank v Moravskoslezském regionu

Hodnocení Počet Podíl na celku
Známka 1 - Výborně 2001 59,5%
Známka 2 - Chvalitebně 713 21,2%
Známka 3 - Dobře 367 10,9%
Známka 4 - Dostatečně 146 4,3%
Známka 5 - Nedostatečně 105 3,1%
Nevyplněno 29 0,9%
Celkem 3361 100%
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com

O PRŮZKUMU:

Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).

Jak jsou klienti strukturováni?

Kritéria pro dělení klientů v dotazníku
věk
pohlaví
vzdělání
příjmová kategorie
hodnocená banka
kraj
město
adresa pobočky
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com .

Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:

  • Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
  • Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
  • Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
  • Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
  • Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
  • Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
  • Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
  • Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
  • Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!


Dostupnost bank v Moravskoslezském kraji na jedničku pro 60 % klientů

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12475809904

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3140
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4540
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8640
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,6035
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9030
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0905
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více