Dostupnost bank v Olomouckém kraji je bez chyby pro polovinu klientů


10. 10. 2012  11:24     Bp.com     komentáře (0)

Výsledky průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku“, tedy průzkumu, do něhož se zapojilo téměř 30 tisíc bankovních klientů, podávají zajímavý pohled na kvalitu bankovních služeb v 9 kategoriích, a to dle bank, regionů, měst i poboček. Dnes pokračujeme v našem seriálu analýzy kategorie „dostupnost bankovních poboček, přístup, bezbariérovost“, a sice v Olomouckém kraji.





Z výsledků průzkumu, do něhož se ze zmíněného regionu zapojilo přes tisíc pět set klientů bank, vyplývá, že na jedničku (bez chyby) hodnotí dostupnost a dosažitelnost bankovních poboček zhruba polovina klientů. To je o několik procentních bodů méně, než v ostatních dosud srovnávaných regionech.

.

VÝSLEDKY Z JINÝCH REGIONŮ ZDE

.

V minulých dílech jsme často používali „vysokoškolský styl hodnocení“, tj. banky s jedničkou až trojkou prošly, se čtyřkou a pětkou nikoliv. Těch je v Olomouckém kraji dle hodnocení klientů celkem 8,6 procenta.

Tabulka: Hodnocení dostupnosti bank v Olomouckém kraji

Hodnocení Počet

Podíl na celku

Známka 1 - Výborně 804 50,7%
Známka 2 - Chvalitebně 442 27,9%
Známka 3 - Dobře 192 12,1%
Známka 4 - Dostatečně 81 5,1%
Známka 5 - Nedostatečně 56 3,5%
Nevyplněno 10 0,6%
Celkem 1585 100%
Zdroj: BankovniPoplatky.com

O PRŮZKUMU:

Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).

Jak jsou klienti strukturováni?

Kritéria pro dělení klientů v dotazníku
věk
pohlaví
vzdělání
příjmová kategorie
hodnocená banka
kraj
město
adresa pobočky
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com .

Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:

  • Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
  • Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
  • Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
  • Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
  • Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
  • Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
  • Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
  • Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
  • Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!


Dostupnost bank v Olomouckém kraji je bez chyby pro polovinu klientů

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12533086144

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3140
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4540
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8640
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,6035
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9030
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0905
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více