Dostupnost bank v Olomouckém kraji je bez chyby pro polovinu klientů
Pardubický kraj – čekací doba na pobočkách na výbornou pro méně klientů než ve zbytku republiky
Jihomoravský kraj a čekací doba na pobočkách bank – nespokojených více než ve zbytku republiky
Ústecký kraj – čekací doba na pobočkách mírně horší než ve zbytku ČR
Moravskoslezský kraj – čekací doba na pobočkách v porovnání s ČR pokulhává
Výsledky průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku“, tedy průzkumu, do něhož se zapojilo téměř 30 tisíc bankovních klientů, podávají zajímavý pohled na kvalitu bankovních služeb v 9 kategoriích, a to dle bank, regionů, měst i poboček. Dnes pokračujeme v našem seriálu analýzy kategorie „dostupnost bankovních poboček, přístup, bezbariérovost“, a sice v Olomouckém kraji.
Z výsledků průzkumu, do něhož se ze zmíněného regionu zapojilo přes tisíc pět set klientů bank, vyplývá, že na jedničku (bez chyby) hodnotí dostupnost a dosažitelnost bankovních poboček zhruba polovina klientů. To je o několik procentních bodů méně, než v ostatních dosud srovnávaných regionech.
. .V minulých dílech jsme často používali „vysokoškolský styl hodnocení“, tj. banky s jedničkou až trojkou prošly, se čtyřkou a pětkou nikoliv. Těch je v Olomouckém kraji dle hodnocení klientů celkem 8,6 procenta.
Tabulka: Hodnocení dostupnosti bank v Olomouckém kraji
Hodnocení | Počet |
Podíl na celku |
Známka 1 - Výborně | 804 | 50,7% |
Známka 2 - Chvalitebně | 442 | 27,9% |
Známka 3 - Dobře | 192 | 12,1% |
Známka 4 - Dostatečně | 81 | 5,1% |
Známka 5 - Nedostatečně | 56 | 3,5% |
Nevyplněno | 10 | 0,6% |
Celkem | 1585 | 100% |
O PRŮZKUMU:
Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).Jak jsou klienti strukturováni?
Kritéria pro dělení klientů v dotazníku |
věk |
pohlaví |
vzdělání |
příjmová kategorie |
hodnocená banka |
kraj |
město |
adresa pobočky |
Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:
- Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
- Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
- Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
- Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
- Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
- Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
- Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
- Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
- Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3140 | |
1 USD | 23,4540 | |
1 PLN | 5,8640 | |
1 GBP | 29,6035 | |
1 CHF | 25,9030 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0905 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024