Dostupnost bank v Plzeňském kraji – hrubě nespokojeno jen 3,6 % klientů
Pardubický kraj – čekací doba na pobočkách na výbornou pro méně klientů než ve zbytku republiky
Jihomoravský kraj a čekací doba na pobočkách bank – nespokojených více než ve zbytku republiky
Ústecký kraj – čekací doba na pobočkách mírně horší než ve zbytku ČR
Moravskoslezský kraj – čekací doba na pobočkách v porovnání s ČR pokulhává
Výsledky průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku“, tedy průzkumu, do něhož se zapojilo téměř 30 tisíc bankovních klientů, podávají zajímavý pohled na kvalitu bankovních služeb v 9 kategoriích, a to dle bank, regionů, měst i poboček. Dnes pokračujeme v našem seriálu analýzy kategorie „dostupnost bankovních poboček, přístup, bezbariérovost“, a sice v Plzeňském kraji.
Z tohoto regionu se do unikátního průzkumu dobrovolně zapojilo na 1313 klientů, jež popsali zkušenosti s dostupností regionálních poboček. A výsledky jsou podobné jako v jiných regionech. Dokladují, že dostupnost bankovních poboček není tím, co by české klienty pálilo. Podíváme-li se na výsledky optikou školního známkování, hrubě nespokojeno je pouze 3,6 procenta respondentů. Známku dostatečně (tedy čtyřku) bankám vystavilo dalších 5 procent respondentů.
. .Na opačném konci hodnotící škály to vypadá o poznání lépe. 52,8 procenta respondentů (693 osob) hodnotí dostupnost bank v Plzeňském kraji jako zcela bezproblémovou, další více než čtvrtina má mírné výtky (slovy školáka: chvalitebně) a 12 procent je relativně spokojeno (známka dobře).
Tabulka: Hodnocení dostupnosti bank v Plzeňském kraji
Hodnocení | Počet |
Podíl na celku |
Známka 1 - Výborně | 693 | 52,8% |
Známka 2 - Chvalitebně | 341 | 26,0% |
Známka 3 - Dobře | 157 | 12,0% |
Známka 4 - Dostatečně | 70 | 5,3% |
Známka 5 - Nedostatečně | 47 | 3,6% |
Nevyplněno | 5 | 0,4% |
Celkem | 1313 | 100% |
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com
O PRŮZKUMU:
Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).Jak jsou klienti strukturováni?
Kritéria pro dělení klientů v dotazníku |
věk |
pohlaví |
vzdělání |
příjmová kategorie |
hodnocená banka |
kraj |
město |
adresa pobočky |
Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:
- Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
- Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
- Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
- Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
- Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
- Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
- Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
- Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
- Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!
. .Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2620 | |
1 USD | 23,7020 | |
1 PLN | 5,8330 | |
1 GBP | 29,5365 | |
1 CHF | 25,9990 | |
100 HUF | 6,4050 | |
1 RON | 5,0774 |
Zprávy z devizového trhu
- Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024 - Česká koruna se vzpamatovává ze včerejšího výprasku
10. 04. 2024