dotaz na Citibanku

Dotaz: Dobrý den, pane Schlossbergere, ruším kartu Citibank a minulý týden mi sdělili, že mám ještě nějaký dluh, tento týden se dluh zdvojnásobil. Mám šanci a nárok od nich získat přehled všech mínusových i plusových položek ze svého účtu? Udělala jsem tu velkou chybu, že jsem si nehlídala výpisy (nemám tiskárnu). Ale poslední výpis a předposlední se lišil, měla jsem tam v disponibilním zůstatku rozdíl cca 6OO,-- Kč a na můj dotaz kam se tento obnos poděl mi zaměstnanec Citibank sdělil, že to je díky úvěru po telefonu, při nákupu nad 2.OOO,-- Kč prý mi tyto útraty "skákaly" do čerpání úvěru a tuto "službu" mi prý vypne. To je podivné vysvětlení. Tudíž si nejsem teď vůbec jistá, zda tam nějaký dluh ještě mám, ale je pravda, že to je mojí hloupostí, měla jsem si účet lépe hlídat. Děkuji za odpověď, Mil. Vopatová



Odpověď:

Dobrý den,

banka je povinna informovat klienta pravidelně o všech transakcích, a to minimálně 1x měsíčně. Nevadí, když si výpisy netisknete, stačí je stahovat jako soubory do PC. Nevím, jak u dané banky funguje archivace. Moje banka má aktuální výpisy pod dobru tří měsíců on-line, pak jsou v archivu. Pokud je chci, musím si požádat a zašlou za úplatu. Nicméně stačím stahovat, takže to mám OK.

Pokud však máte nějaké nevyjasněné položky, banka je musí vysvětlit. Vy je ale budete muset vyspecifikovat, s čím nesouhlasíte nebo co se Vám na tom nezdá. Bez podkladů těžko lze něco reklamovat. O tom úvěru po telefonu - to nevím, co se tím myslí. Pokud Vás banka zatěžovala nějakými poplatky, musí být v sazebníku. Proto si prosím porvěřte sazebník nebo alepoň požádejte banku dostupným komunikačním médiem o vysvětlení. Po telefonu je to celkem problém. Pokud máte na kartě nesplacený dluh (předpokládám, že je to kreditní karta), banka by Vám ke dni zrušení měla oznámit výši dluhu a požadovat doplacení dlužné částky vč. úroků.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy