ING bezpodminečný souhlas

Dotaz: Dobrý den, setkal jsem se s velice nekorektní praktikou ze strany ING a rád bych věděl, jak se můžu bránit. Při zcela běžném převodu peněz z účtu u ING přibyl při autorizaci platby jeden krok navíc a sice Bezpodmínečný souhlas s Produktovou smlouvou a souvisejícími dokumenty. Na smlouvu ani řečené dokumenty nebyl k dispozici odkaz.Bez souhlasu nejde peníze převést. Účet užíváme už několik let, takže se nejedná o aktivaci nového účtu. Mám i screenshoty celé situace. Banka si nemůže vynucovat uzavření smlouvy blokováním mých peněz. Díky moc za radu. Pěkný den. Martin Procházka



Odpověď:

Dobrý den, pane Procházko,

 

ano, máte pravdu. Je to v rozporu min. s etickým kondexem finančního trhu a s dobrými mravy. Pokud však jsou tyto dokumenty nutné pro zřízení a vedení jakéhokoliv účtu, ze kterého se pak provádí ten převod a banka např. zjistila, že je nemáte odsouhlaseny, pak by postup byl oprávněný. Ale čekal bych, že Vám banka situaci vysvětlí. Je min. neetické podmiňovat převod podepsáním smlouvy k dalšímu produktu, který nechcete...... Prosím, ještě si ověřte podmínky realizace převodu a vedení účtu, ze kterého je převod uskutečněn. Může se stát, že Produkotvá smlouva obsahuje některá nová ustanovení, která musela banka do smlouvy zahrnout z důvodu požadavku zákona (např. na silné ověřření klienta). Jen Vám měla změnu oznámit min. dva měsíce dopředu.

 



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy