Je banka povinna zaslat upomínky?

Dotaz: Dobrý den, mám od roku 2007 sjednané investiční životní pojištění Z65 u Generali. Mám sjednané pololetní platby, nicméně jsem opomněla za rok 2014 zaplatit. Před koncem roku jsem tam volala, abych zjistila, kolik mám doplatit a bylo mi řečeno, že kvůli nezaplaceným platbám byl můj účet tzv. zmrazen, účet nemohu už nikdy obnovit, nemohu už zasílat žádné peníze, žádné pojistné z toho nemohu už uplatnit a mám možnost buď: peníze v bance nechat, a nebo vypovědět smlouvu a po asi 6 týdnech mi bude vyplacena určitá část z investované částky - konkrétně investovala jsem tam přes 70 000 Kč. Odkupné mi bylo nabídnuto jen cca 50 000 Kč. Jde o to, že bych v pojištění nejraději pokračovala. Nezdá se mi tedy správné, že banka mi tuto možnost odmítla, a hlavně bez jakékoliv upomínky či výzvy k zaplacení - neodržela jsem nic. Zdá se mi to velmi radikální a nekorektní. Poradkyně z Generali tvrdila, že nejsou povinni upomínky klientům zasílat. Je to opravdu tak? Mají právo můj účet zmrazit a nabídnout mi odkoupit jen část? Děkuji.



Odpověď:

Podejte stížnot v písemné podobě do své pojišťovny s tím, co po nich vlastně chete a pokud budte s odpovědí nespokojena, tak podejte návrh na řízení u finančího arbitra, který je kompetentní řešit spory z životního pojištění. Zda na to, co píšete, má pojišťovna právo či ne, zjistíte z podmínek pojišťovny.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy