konverze mezi účty v KB

Dotaz: Dobrý den stala se nám nemylá věc špatně uvedené č. účtu - platba odeslaná v EUR připsána na účet v USD zkoušeli jsme v den připsání reklamovat telefonicky (jako vždy v KB s tím se nedá nic dělat) nutnost uhrazení našich závazků 2 dbny poté KB nabídla kompenzaci s podmínkou plné výše zůstatku na USD účtu (což je nesplnitelné a z našich obratů zřejmé) KB bankovní poradce tam z našeho pohledu sedí jen pro okrasu u konverze si automaticky určili svůj kurz (cca +/-3,5centu jinde při tom objemu cca 1 cent) závěr KB si slízla smetanu a teď se tváří jak mrtvej brouk dá se s tím něco podniknout? Děkuji



Odpověď:

Váš dotaz není pro mne naformulován dostatenčně jasně, takže mohu jen dovozovat:

Vy jste obdrželi platbu v EUR na účet USD, takže banka provedla konverzi. Banka zásadně postupuje podle platebního příkazu příkazce, takže pokud byl uveden USD účet, je dokonce povinna částku příkazu vůči němu zúčtovat. Další se řídí podmínkami banky příjemce. Pokud byla banka ochotna udělat nějaký "kompromis", pak je to v jejich rukou. Důležité je, jak vypadal příkaz ze zahraničí, tzn. od příkazce (byl v roli plátce).

Pokud moje úvaha je správná, tak je jen nutné se zamyslet, kdo sdělil USD číslo účtu plátci. Pokud Vy, pak je to smůla - je to Vaše chyba.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy