Nedoručená platba?

Dotaz: Dobrý den, jeden člověk mi již před více než týdnem (9.7., dnes je 17.7.) odeslal platbu z účtu vedeného u Airbank na účet vedený u ČSOB, peníze se mu odečetli, ale platba pořád nedorazila, a to i přesto, že oba účty jsou vedené v České republice, tudíž by měly peníze být už několik dní na účtu. Peníze byli i podle screenu, který mi daný člověk poslal odeslány skutečně na správný účet. Jak se dá daná situace řešit ? Je vůbec reálné, že platba trvá takhle dlouho ? Airbank jsem kontaktoval, zatím je to bez odezvy. Děkuji za odpověď.



Odpověď:

Ne, není běžně reálné, aby platba takto dlouho trvala. Zažil jsem však, že klient zadal platbu do interentu, vyjel kopii obrazovky a pak platbu zrušil, což lze. Takže pozor i na to. Běžně musí platba z podnětu plátce zabrat max. dva dny s tím, že třetí den Vy víte, že platba přišla na Váš účet s datem předchozího dne. Pokud tomu tak nebylo, je někde chyba. Můžete se dotázat u Vás v bance, zda platba s ref. číslem xxxx, které musí být na tom screenu vidět od kolegy, dorazila do Vaší banky. Banka by Vám toto měla zodopovědět. Taktéž pořádejte svého kolegu, aby Vám sdělil, kdy platba opustila jeho banku. To by mu jeho banka také měla sdělit, je to zákonný nárok ze zákona o plat. styku - č. zákona 284/2009 Sb., ve znění všech novel. K dosažení na stránkách ČNB (www.cnb.cz), sekce plat. styk, dále právní předpisy atd., to si už jednoduše najdete.....



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy