Novák

Dotaz: Dobrý den, chci se vás zeptat. V případě že při zakládání bankovního účtu mi ta osoba na pobočce splete jméno a poté mám ve smlouvě uvedené jméno špatně a smlouvu uzavřu protože jsem si toho nevšiml, může se stát že pak to z právního pohledu není můj účet a tedy poté ani ty peníze? Je to vůbec od té banky legální tam napsat špatné jméno? Jsou s tím nějaké jiné právní problémy?



Odpověď:

Dobrý den,

identifikace klienta není dána jen jeho jménem, ale i dalšími znaky vč. toho, že si banka musí evidovat průkaz totožnosti a dokonce je oprávněna si pořídit i její kopii se souhlasem klienta. Takže pokud se spletla ve jménu, je to jen jeden z několika identifikačních znaků. Podle mého názoru by to neměl být problém. Je však nutné toto bezodkladně reklamovat u dané banky.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy