nové poplatky za využití bankomatů v zahraničí

Dotaz: Dobrý den, chtěl jsem poprosit o radu. U české banky, mám účet bez poplatků za výběry z bankomatů po celém světě. Často cestuji a nikdy jsem se s žádným problém nesetkal, až minulý týden. Při výběru z bankomatu firmy Euronet v Polsku mi byl naúčtován poplatek přímo do výběru (na účtu se objevil výběr 213 zlotych, zatímco mi bankomat vydal 200 zlotych). Mimochodem před dvěma měsíci jsem vybíral ze stejného bankomatu a to bez poplatků. Česká banka reagovala tak, že se jedná o poplatek provozovatele bankomat a oni s tím nic udělat nemohou. Chtěl bych se dotázat, jestli mám nějakou možnost vzniklou situaci řešit. Nejde mi ani tak o 13 zlotych, ale o praktiky firmy Euronet, která je i u nás nechvalně známá (bankomaty na nádražích atd.). Na infolince mé banky mi bylo sděleno, že podobných reklamací je poslední dobou od českých turistů spousta. Navíc na stránkách euronet.pl je jasně psáno, že poplatky za transakce jdou přes banku, neplatí je zákazník. Nikde nemají ceník služeb, nikde nelze zjistit, jaké poplatky si za výběr účtují. Děkuji za radu



Odpověď:

Tady je každá rada "drahá" jak se říká. Chápu, že banka s tím nic neudělá, ale pak nemá mít v podmínkách tuto "lákavou" službu. Na bance si asi nic nevezmete, můžete ještě zkusit stížnost u finančího arbitra s návrhem, jehož obsahem bude, že platební služba je poskytována v rozporu s podmínkami, které banka slibuje. Osobě bych byl sám zvědav, jak by to finanční arbitr řešil.

 



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy