Obrana proti poplatkům

Dotaz: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda má klient možnost nějaké obrany proti bankovním poplatkům a jaká má u toho práva? Děkuji za odpověď. S pozdravem Ivana



Odpověď:

Dobrý den,

obrana je jednoduchá - vyměnit banku!! No, ono to zas tak jednoduché není, záleží, u jakého produktu apod. Obrana je možná jedině soudní cestou, tzn. prokázat soudu, že poplatky jsou v rozporu s dobrými mravy nebo že banka zneužívá svého postavení vůči slabší smluvní straně, kterým je spotřebitel. Pokud jsou poplatky měněny bez souhlasu klienta, tak je to taky "špatně". Cítíte-li se "oklamána" tím, že banka, podle Vašeho subjektivního názrou, porušuje zákon, lze tuto věc oznámit na odbor ochrany sptřebitele při ČNB. Jsem názoru, že poplatky nemůže řešit finanční aribtr, pokud by se toto téma "nevlezlo" do jeho kompetencí.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy