Podvod

Dotaz: Dobrý den, chci se zeptat, na Váš názor na tuto situaci. Chtěla jsem nakoupit krytpoměnu, nabídl se mi poradce, který mně naučí obchodovat s Binance (renomovaná krytpoměnová burza. Pustila jsem ho do svého počítače prostřednictvím aplikace Any Desk za účelem názorného učení. Vytvořil mým jménem účet na Binnce, převedl tam všechny moje peníze. Když jsem potvrzovala verifikační kody mé banky, na monitoru to vypadalo, že potvrzuji své jméno, totožnost, trvalé bydleště atd, vůbec jsem netušila, že odchází všechny moje peníze. Bance vyčítám, že ji nebylo divné, že odesílám najednou 541.000 kč , když moje obvyklé částky, které odcházející z účtu jsou od 100 do max. 5000 kč. Stačil jeden telefon, zda je to v pořádku a já bych zjistila, že verifikační kody byly zneužity... Myslíte, že bych měla banku žalovat ? Byly to moje celoživotní úspory, je mi 60 let. Děkuji.



Odpověď:

Dobrý den,

základní chyba byla vůbec někoho pustit ke svému počítači, ať je to kdo chce. Ani člena rodiny bych k tomu nepustil. Nevím, proč by mělo být bance divné, že odesíláte 541 tis. Kč, pokud byly zadány správné autentizační (verifikační) údaje. Některé banky vyšší částky kontrolují ve vazbě na klienta, ale pokud to není stanoveno v podmínkách banky, tak toto banka povinna není, pokud zavedla tzv. silné ověření klienta. Předpokládám,ž e to bylo to ověření, o kterém píšete. To že peníze byly převedeny asi jinam (to už nepíšete), se lze jen domnívat. Když peníze převedl Váš poradce (a teď je to bankovní zaměstnanec nebo někdo jiný?). Píšete, že jste chtěla nakoupit kryptoměnu. No to jste asi nakoupila, nebo ne.... Jak jinak byste je uhradila, když ne převeodem z Vašeho účtu u banky. To byl snad cíl celé transakce. Když bance vyčítáte, že odešly všechny Vaše peníze, tak to snad bylo v souladu s Vašim přáním úhradit nákup kryptoměny. Moc Vašemu požadavku na reklamaci u banky nerozumím.....



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy