Poplatek za výběr z bankomatu

Dotaz: Dobrý den, rád bych si se zeptal, zda není v rozporu se směrnicí EU ohledně výše bankovních poplatků tento případ. Já, jako klient české banky (RB), jsem vybíral hotovost z bankomatu Slovenské spořitelny. Vybíral jsem EUR ze svého EUR účtu a ze strany SLSP mi byl stržen poplatek EUR 2,50 za tento výběr. V rámci mého tarifu mám výběry z bankomatů po celém světě zdarma, pokud se jedná o bankomat bankovního domu. Jiné bankomaty mohou být zpoplatněny dle obchodních podmínek provozovatele bankomatu (dle infolinky RB). Sazebník SLSP u výběrů hotovosti říká EUR 0,2 při výběru z bankomatů SLSP nebo skupiny ERSTE. Jelikož jsem vybíral z bankomatu SLSP, dle mého by měl být poplatek za výběr maximálně EUR 0,2 (případně má být výběr dle mého tarifu zdarma a náklady nese RB). Uvažuji správně nebo se mýlím, když si myslím, že poplatek EUR 2,50 za tento výběr je v rozporu se směrnicí EU, která řeší poplatkování v rámci EU? Děkuji



Odpověď:

Dobrý den,

sazbeník SLSP je určen klientům této banky, nikoliv Vám. Poplatky, o kterých píšete, se týkají tedy výběru držitele karty SLSP nebo skupiny Erste. Vy máte kartu RB, takže na Vás se vztahuje sazebník RB. Mělo by tam být někde uvedeno, kolik činí poplatek za výběr z ATM u jiné banky (skupiny) v zahraničí. Obávám se, že SLSP si vyúčtovala poplatek vůči Vaší bance a ta ho buď plně přenesla na Vás nebo jej stanoví ona v sazb níku. Koukněte se na tarify výbru z ATM u jiné banky v zahraničí. Pokud tam poplatek uveden není, tak se zastavte u svého bankovního poradce nebo na pobočce a proberte to tam s nimi. Poplatek Vám musí být známý před uskutečněšním transakce. Pokud ho sazebník Vaši banky neobsahuje nebo neobsahujje vysvětlení výše zpoplatnění, je neoprávněný měl by Vám být v případě reklamace vrácen. Ale to už zase souvisí s podmínkami Vaší banky, které neznám.....



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy