poskozeni klientu bankou hypoteka

Dotaz: Pekny den, v listopadu jsme zadali o hypoteku, dokud jsem nevolal tak jsme nevedeli nic, zda mame schvalene, nebo ne proste nic, po vanocich mi povereny "pracovnik" rekl, ze potrebuje dokumenty potvrzeni o prijmu ze to potrebuje ke schvaleni (nic neobvykleho, pouze to, ze jeste pred vanoci mi rekl ze to nepotrebuji ale po novem roce mi rekkl ze to je jasne ze to potrebuje jinak to nejde schvalit), tudiz jsme dokumenty hned dodali, ceklai jsme 3 tydny zda se nekdo ozve nebo ne, veskere informace o hpotekach, cerpani atd atd jsem si musel zjistit protoze pan nebyl schopny mi nic rict a asi koncem ledna mi rekl, ze to mame schvalene ale ze ceka na smluvni dokumenty takze at to neberu vazne, az dojdou, ani mi nebyl schopny rict, na kolik nam vysel scoring, prej ze by to musel udelat a ze to neni dulezite, dalsich 14 dni jsme cekali, pak tedy jsme se zeptali na mozne navyseni hypo, pan Švejkar mi odpovedel, ze o co jsme zadali to mame tak co by jsme chteli, coz se mi znacne nelibilo a podal jsem stiznost na Hypotecni banku, nasledne asi zs 2 dny mi opet zavolal ze mi to teda rekne, samozdrejme na vse jsem se musel ptat, cerpani, urok (ten mimo jine vzorst o 0,1 jen diky tomu ze pan Š. nebyl schpny normalni prace) a dalsi zkladni veci ktere mi mel rict on, pak doslo na to navyseni, hypo jsme meli schvalenou a pry neni problem to udelat pred podpisem, opet pan Š mel problem s odhadcem, nrekl mi jak mam upravit rozpocet nic, musel jsem odhadci zavolat sam a resit to s nim sam. Oba jsme na chovani pana Š celkem sudivem koukali. Poslal jsem v poradku rozpocet do banky a stale se nic nedelo, dalsi tyden, nic, tak jsem volal do klienstskeho centra a tam mi bylo receno ze tam zadna zadost neni, ze jen z listopadu 1 600 000 od pana Švejkara, o ktery jsme ani nezadali, puvodni zadost je delana na 1 350 000 a chteli jsme to navysit na 1,5mil., coz mne tedy znacne vytocilo v tom, jak muze zadat nasimi jmeny o neco o co jsme ani nechteli, takovych penez.., no nasledne mi volal pan reditel Jan Cernosek, ze se strasne omlouva za komplikace s panem Svejkarem a ze proste ta schvalena zadost s emela do 7 dnu podepsat, pak propada, o cemz jsme take informovani nebyly ani o tom, ze pokud se zada o navyseni, tak puvodni jiz schvalena hypoteka propada a zada se znovu ale jiz s vyssi pozadovanou castkou, tim padem se omlovuaji ale vlastne je chyoba u nas ze jsme to nepodepsali, ale jak kdyz jsme to ani nevedeli?? Tudiz jsme rekli ze teda v zadnem pripade, pan redite mi nabidl vyhodnejsi urok, a ze nam jako omluvu vypisou zadost at to nemusime vypisovat, no posilali to asi 3x, nesedelea delka uveru, fixace, nakonec coz byla posledni kapka nesedelo ani jmeno.., nezlobte se na mne ale s takovym huumbukem a jeste kdyz redite to veme do svych ruk a neni schopny ani v poradku napsat jmeno je uz sila. Navic mi rekl ze aby jsme teda meli lepsi urok musime splnit podminky. RIkam tak to urcite ne, my jsme do telefonu reili to, ze chyba je na vasi strane a ze to je jako od vas omluva (kompenzace) pricemz on vse zacal vyvracet, takze jsme rekli ze s nema koncime at si celou hypoteku i s panem Švejkarem strci nekam ale oc mi (konecne se k tomu dostanu :D) jde, jde mi o to, ze nas jako klienty a spotrebitele pospinili castkou o kterou jsme ani nezadali ale v systemu o ni pod nasimi jmeny zadal pan Švejkar, dale nam jde o to jak mohu postupovat pripadne dosahnout nejake kompenzace za to, ze vlastne se to diky neschopnosti bankere tahlo 4 mesice, neustalym volanim o informacich o hypotece ktere nam nikdo nerekl a aniz by nam nekdo rekl ze se to musi podepsat nebo cokoliv tak si to proste zrusili. Tohle se mi nelibi a tohle chci resit nejakym zpusobem protoze jednak teda mame z toho nervy v haji, kazdy den resit jejich neschopny problem vytvorit hypoteku a hlavne jak si vubec muze nekdo dovolit pracovat s nasimi udaji o castku o kterou jsme nikdy nezadali, nejaka kompenzace? Jake mam prava? Jak to mohu resit? Dyztak prosim napiste na ondra.drtil@seznam.cz kde vam pripadne sdelim i osobni telefon pro lepsi vysvetleni situace, je to takove komplikovane :( :). Dekuji moc a pekny zbytek dne. D.



Odpověď:

Dobrý den,

prosím, tato odpovědna není komerční či nekomerční poradna pro kohokoliv. Prosím, s tím to dotazem se budete muset obrátit na finačního poradce. Poradna slouží pro případy monžoti podání stížnosti na banku či jiného poskytovatele a jak v této stížnosti postupovat.

 

Děkuji za pochopení.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy