Dotaz
Převod Eur
Dotaz: Dobrý den, Můj otec fyzicky vložil 20 000 eur na svůj eurovy účet. Poté jsem mu poslala číslo mého eurového účtu. Na který mi to odeslal. Oba naše účty jsou u Raiffeisenbank. No a co čert nechtěl dívám se na účet jestli peníze přišly a připsaly se na můj českúčet v korunách. Což vůbec nechápu když dvě poslední čísla jsou úplně jiné a chybu určitě neudělal. Celé jsme to řešili po telefonu a poté i na pobočce udělal reklamaci. Odpověděli tohle. Dobrý den, Tuto platbu nelze považovat za mylnou a není možné ji proto stornovat a nebo vrátit. Samotnou vratku může učinit příjemce, ale bohužel tam bude konverze. Při odesílání této platby jste zadal špatné číslo účtu, a proto došlo ke konverzi. Do budoucna si na tuto chybu prosím dejte pozor, teď s tím ale bohužel nemůžeme nic udělat. Pěkný den, Bohužel jsem potřebovala nutně peníze na eurovém účtu. Proto jsem poté byla nucena přeposlat si to z CZK na EUR účet. Celkově jsme přišly při konverzích cca o 1400 eur. A to mi už přijde jako velká zlodějina. Proto bych od vás ráda slyšela jestli je nějak možné proti tomuto bojovat. Minimálně zmedializovat a pošpinit ty zloděje. Opravdu tam napsal správné číslo účtu. Ani jiné číslo v ruce neměl. Jak mohou tvrdit že udělal chybu. Když to není reálně možné? Děkuji Helena BuchtováOdpověď:
Dobrý den,
pokud otec uvedl správné číslo a banka zúčtovala na jiný účet, stěžujte si u finančního arbitra na porušení zákona. Banka je povinna dodržet číslo účtu příjemce. Vše musíte doložit příkazem k úhradě, který zadával otec, např. formou kopie obrazovky z internetového bankovnictví. On bude mít v historii jak číslo účtu plátce, tak i příjemce. To se dá doložit velmi jednoduše. Pokud však banka tvrvá na tom, že tam bylo jiné číslo, asi si to také nevymyslela. Proto si to doma pořádně prověřte a pokud skutečně číslo účtu příjemce byl Váš eurový účet u RBCZ, pak podejte Návrh na zahájení řízení u FA.
Otakar Schlossberger
Zobrazit všechny dotazy