Reklamace platby do zahraničí

Dotaz: Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o radu. Odeslala jsem platbu na zahraniční účet a posléze jsem zjistila, že jsem se stala obětí podvodu. Druhý den jsem tedy kontaktovala svou banku a podala žádost o reklamaci této platby, nicméně už byla expedovaná. Kontaktovala jsem tedy i banku příjemce, prozatím bez odezvy. Podle informací, které jsem dosud získala, mi může banka nabídnout pouze zprostředkování kontaktu na majitele účtu, na který platba ode mě přišla, abych se s ním domluvila o vrácení platby. Z výše uvedeného je nicméně jasné, že podvodník mi peníze dobrovolně nevrátí. Mám ještě nějaké možnosti, jak situaci řešit prostřednictvím banky nebo jsou možnosti již vyčerpané a jedinou další možností je přistoupit k právním krokům? Děkuji. S pozdravem Adéla Zemanová



Odpověď:

Dobrý den,

z Vašeho popisu vidím, že banka pro Vás udělala, co mohla. Ona sama nemůže dále nic dělat, neboť příkazcem jste byla Vy. To, co pro Vás banka udělala, je v rámci pravidel platebního styku asi vyčarpávající. Můžete však oznámit spáchání trestného činu podvodu, ale v tom nejsem kovaný, zda v zemi, kam peníze šly nebo u nás. Určitě příjemci napište a uvidíte. Můžete ještě požádat svou banku, aby zaslala bance příjemce novou výzvu k Vrácení platby a trvat na odpovědi. Je dobré mít alespoň vyjádření banky příjemce, že příjemce odmítá částku vrátit. Pro banku příjemce nejste klient, tak je možné, že s Vámi nebude komunikovat. Nezná Vás a může mít podezření, že nejste ta správná osoba. Takže když půjde žádost přes Vaší banku, tak by to mělo vyjít..... tedy alespoň získat vyjádření banky příjemce. Nakonec asi budete muset přikročit k právním krokům, jak píšete.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy