Restart podnikatelského uctu

Dotaz: Dobrý den, než položím svůj dotaz, tak mi dovolte Vám nastínit příběh mého známého, který, jakožto drobný živnostník, vzal pracovní zakázku, u které se vyskytly komplikace a on byl nucen si popůjčovat u svého okolí, aby ji dokončil. Své věřitele měl poté vyplatit z,, honoráře,, za svou činnost. ,, Honorář,, mu byl zaslán na jeho podnikatelský účet. Z nepřízni osudu mu však byly v tu chvíli exekučně zastaveny účty ( podnikatelský i osobní), což dle jeho slov neobdržel žádné vyrozumění o této hrozbě. Každopádně se mi vůbec nezamlouvá přístup pracovnic České spořitelny, které mu nesdělili žádné informace, týkající se exekuční firmy, jenž danou blokaci nařídila, aby mohl dlužník oslovit přímo je a popř. se bránit. Jelikož věřitelé čekali na umoření pohledávek, byl dlužník nucen důvěřovat informacím pracovnice banky, že pokud vloží dlužnou částku tentýž den na svůj účet, bude mu odblokován do několika málo hodin. Známý si tedy peníze opět půjčil a vložil. K odblokování do 24 hodin nedošlo, tak opět kontaktoval Českou spořitelnu, kdy se dověděl, že částka byla sice přičtena a dluh umořen, ale vzápětí se objevil další dluh. Opět stejné informace bez údajů o exekuci, ale tlak na co nejrychlejší vklad, pro odblokování účtů - tato situace proběhla asi 6 krát.... Asi po dvou týdnech, kdy byly všechny exekuce ( celkem jich bylo 5) uhrazeny a kdy měl být účet zpřístupněn - byla známému vyčíslena částka cca 18.000,- Kč bance za odměnu spjatou s exekučním vymáháním. Na tuto částku se již známý ohradil s podezřenim na lichvu a tak ji pracovnice banky se schválením,, přepočítala,,. Najednou byla částka ponížena na 6.000,-. Bylo opět uhrazeno s vidinou odblokování a očekáváním,, honoráře,, ve výši cca 500.000,- Kč. Za dalších pár dní byli peníze konečně zpřístupněny, tak začal zadávat odchozí platby pro své věřitele. Ty se však na druhý den všechny vrátily, tak šel opět do banky daný problém řešit. Po konzultaci s pracovníci a IT mu musely být peníze z účtu převedeny na interní účet banky a jeho účty restartovány. Bylo mu příslibeno, že do 24 hodin bude vše zprovozněno a peníze vráceny. Bohužel peníze i po 4 dnech na účtě nemá a po nekonečném kontaktování pracovnice mu byl zaslán kontakt na externího IT pracovníka, jenž mu sdělil, že musí dojít že strany banky k podnětu o převedení peněz zpět na účet. Nyní se tedy ptám - mohl by mít nárok na nějakou kompenzaci za pozdržení jeho peněz a (dle mého) úmyslného nesdělování informací o exekuci? Děkuji za názor a přeji pěkné Vánoce



Odpověď:

Dobry den,  

tento dotaz se vymyká kompetenci této odpovedny. Problém souvisí s exekucemina účet, tedy výkon rozhodnutí z účtu povinného ve prospěch oprávněného. Dopoducuji se poradit s profesionalem na exekuce. 



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy