swiftova zpráva

Dotaz: Dobrý den, dostal jsem se do nepříjemné situace. 26.10.2020 jsem posílal klasickou SEPA platbu do zahraniční banky v eurech. Příjemci platba nepřišla, tudiž jsem svou banku žádal o swiftovou zprávu kde peníze skončily. Ani po dvou mesících mi nesdělili co se s penězi stalo a kde skončily. Vymlouvaji se že s nima příjemce nekomunikuje. Dokonce mi započítali poplatek za vyřízeni žádosti o odchozi valutove platby, přitom nic nezjistili. Prosím Vás o radu jak mužu v tehle veci dál postupovat abych zjistil kde jsou moje peníze, děkuji Vám s pozdravem David V.



Odpověď:

Jednoznačně dejte nárvrh na zahájení řízení před finančním arbitrem, který je v tomto případě kompetentní. Banka porušila co mohla.... odpovědná za platbu je podle zákona o platebním styku banka příkazce, tedy Vaše banka. Vás nezajímá, co udělala banka příjemce, to je věcí banky příkazce, která musí platbu prošetřit a prokázat Vám, jak platbu zpracovala. Oni nevudou komunikovat s příjemcem, ale jeho bankou..... Pojděte si na internentu stránky finančního arbitra.

 

 



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy