Uzavření smlouvy ČMSS

Dotaz: Dobrý den,dcera v loňském roce uzavřela smlouvu o stavebním spoření s pracovnicí ČMSS.Pracovnice ji informovala,že ČMSS v tomto období poskytuje uzavření navíšení smluv bez poplatku.Dcera,tedy svoji stávající smlouvu navýšla na 1000000kč a smlouvu podepsala.Pak ještě navýšila na stejnou částku 1000000kč smlouvu svému nezletilému synovi.V letošním roce přišel výpis smluv a nestal šok,ČMSS jim strhla na tyto 2smlouvy strhla 24.600kč.Dcera ihned volala oblastnímu vedoucímu ČMSS,který jí řekl,že pracovnice která smlouvy navýšila už pro ČMSS nepracuje a podle něj se s tím bohužel nebude dát nic dělat.Pak informoval tuto jejich bývalou pracovnici,která dceru telefonicky kontaktovala a ta řekla,že ihned zařídí nápravu u ČMSS.Bohužel dodnes se neozvala.Proto oblastního vedoucího kontaktoval její manžel a požadoval informaci jak má teda žena postupovat,ten doporučil napsání reklamace na vedení ČMSS do Prahy.Díky těmto se vyřizování stížnosti značně protáhlo a máme obavu,že je na reklamaci pozdě.Zdá se,že si pracovnice přišla na pěkné mzdové ohodnocení za uzavření 2smluv a tím to pro ni zhaslo.Poraďte nám prosím jak má dcera postupovat.Dékuji



Odpověď:

Dobrý den,

určitě podejte stížnost na vedení stavební spořitelny s podrobným popisem situace. Pokud nebudete úspěšní, pak bych věc asi řešil soudní cestou (24 tis. kč už není tak malá částka). Problematiku sporů vypývajících ze stavebního spoření nemůže prozatím řešit finanční arbitr. Proto lze podat pouze podnět vůči ČNB, ta však nebude řešit Váš spor jako takový, ale může prověřit záknný postup stavební spořitelny.

Další informace o možnosti ochrany spotřebitele ze strany ČNB naleznete na níže uvedeném odkazu:

http://www.cnb.cz/cs/spotrebitel/ochrana_spotrebitele/index.html

 



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy