výpis

Dotaz: Dobrý den, mám hypotéku u CSOB a ve smlouvě větu, vedení účtu zdarma. Po prvním roce mě přišla srážka z účtu 100 kč za Potvrzení o zaplacených úrocích za rok /bylo me vysvetleno, ze tento výpis neni soucasti vedeni uctu/... ale na výpisu z banky je: - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku 100,00 Kč - Poplatek za potvrzení o výši úroku -82,60 Kč - DPH 21% DIČ CZ699000761 -17,40 Kč - Inkaso z běžného účtu 100,00 Kč - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku -100,00 Kč. když jsem reklamoval výpis... že to neodpovídá realitě... odpověd banky byla... Protože tento poplatek obsahuje i daň z přidané hodnoty, musíme jej účtovat více účetními položkami. Nejdříve Vám bezúročně zapůjčíme 100 Kč na úhradu poplatku, z těchto zapůjčených finančních prostředků proúčtujemepředmětný poplatek, který je rozdělen na základ daně a daň z přidané hodnoty. Následně vyinkasujeme z Vašeho účtu částku 100 Kč na splacení prostředků zapůjčených na úhradu poplatku a poslední položkou je splacení zapůjčenéstokoruny z vyinkasovaných 100 Kč. Ve vyúčtování to vypadá typicky takto: - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku 100,00 Kč - Poplatek za potvrzení o výši úroku -82,60 Kč - DPH 21% DIČ CZ699000761 -17,40 Kč - Inkaso z běžného účtu 100,00 Kč - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku -100,00 Kč. Přestože musíme z technických důvodů účtovat v souvislosti s úhradou poplatku více položek, hradíte stále pouze 100 Kč, které jsme inkasovali z Vašeho účtu (položka označená inkaso z běžného účtu otázka je... může takhle banka účtovat ... nemám potvrzení o platbě 100 kč... a srazky z uctu neodpovídají srazkam provedenych bankou. Reklamaci na špatný výpis nechtějí uznat. Na koho se můžu obratit ? dekuji za pomoc



Odpověď:

Dobrý den,

ano, už jsem se s tím setkal u této banky kdysi v podobném případě. Bohužel, jejich nastavení systému je nějaké "divné". Můžete se pokusit dovolat u Finančího arbitra a podat to jako "neoprávněný převod" ze strany banky. Případně můžete podat podnět Samostatnému odboru ochrany spotřebitele na ČNB.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy