Vypořádání zůstatku na "technickém účtu"

Dotaz: Dobrý den, Předevčírem (19.4.23) jsem dostal od banky dopis, který mně upozorňuje že nebyla provedena platba kterou jsem zadal. To je však není možné. Účet byl k 7.2.2022 zrušen. Stejně tak jako má hypoteka kterou jsem u Unicredit Bank dříve měl. Dopis ve kterém mně banka informovala o neprovedení platby obsahoval odkaz na informační linku 800 14 00 14. Daná linka však neexistuje. Navíc jsem měl pocit že každý takový dokument by měl dle § 435, NOZ obsahovat identifikaci organizace. Ale nic takového zde nebylo. Navštívil jsem tedy webovou presentaci banky na adrese unicreditbank.cz a našel kontakt na reklamační odd. a zaslal stížnost (protože s Unicredit mám velmi špatné zkušenosti co se zpracování osobních údajů týká, uvedl jsem jako telefon a mail záměrně a zjevně nepřesné kontaktní údaje tel 123456789, mail uz_nikdy_neodpovidejte@nechci_svami_komunikovat.cz). Druhý den jsem od banky dostal mail na svuj soukromý mail ke kterému nikdy neměli přístup (toť i dovětek ke zpracování osobních údajů). Obsah mailu: "Dobrý den, pane Nole reaguji na Váš podnět ve které nás informujete o tom, že jsme Vám zaslali informaci o neprovedení platebního příkazu ve výši 141,75 Kč. Běžný účet u nás vedený nemáte. Ověřila jsem, že Váš běžný účet č.2600***172 byl zrušen na základě podepsané žádosti a to k 7.2.2022. Dále evidujeme, že jste měl v rámci hypotéčního úvěru vedené 2 technické účty určené pouze pro její splácení, které v rámci zrušení účtů nebyly zrušené. Podepsané požadavky neeviduji. Bohužel si nedokáži ověřit obsah sdělených informací na pobočce při podepsání požadavku na zrušení účtů, za což se omlouvám. Dále k zaslané informaci ohledně neprovedení platebního příkazu sděluji že na technickém účtu splátkovém č. 4559***021 máte disponibilní zůstatek ve výši 141,75 Kč. V rámci automatických kontrol a uzavírání účtů měl být vypořádán na číslo Vašeho účtu vedeného v naší bance, které ale je zrušené. Abych mohla provést jejich zrušení, chtěla jsem Vás prosím požádat o potvrzení, zda můžeme provést vypořádání zůstatku na účet, který jste nám uvedl v roce 2022 a to 2600***172/2010. Prosím Vás o odpvěď na tento e-mail." Je vůbec možné aby banka nevypořádala své závazky ke dni ukončení smlouvy? Je možné aby za mně dala příkaz k platbě? Aby banka uváděla neplatné telefoní kontakty a řádně neplnila NOZ a neidentifikovala se ? Aby toho nebylo málo. Mail zaslaný z banky nese znaky kybernetického podvodu: 1) Mail je poslaný z domény unicreditgroup.cz kde neexistuje žádný webový obsah. A stránky banky jsou na doméně unicreditbank.cz. 2) grafická uprava mailu jeví znaky "nedbalé práce podvodníka" 3) Disclaimer je v angličtině. Pokud se nemýlím pokud disclaimer není adresný je dle rozhodnutí U.S. neplatný a rušivý. 4) Osoba uvedená v podpise „Petra Kobrová“ nemá na Linked-in profil. Tedy nějaká osoba se stejným jménem bez obsahu tam je, ale profil je prázdný a obsahuje jen informaci že osoba má zkušenost z unicreditbank. 5) Osoba v mailu po vás chce potvrdit souhlas s provedením platebního příkazu. To by přeci banka NIKDY neudělala. 6) Čísla v čísle účtu jsou částečně nahrazeny znaky „*“ Aby toho nebylo málo, po dalších dvou hodinách přišel další mail že banka přijala mou reklamaci. Je to vubec možné? Jak mám postupovat? Může banka po roce říct "rok máme vaše peníze a tak jsme vám je někam poslali", je normální aby se mnou banka komunikovala o platbě mailem? Předem děkuji za odpověď a radu.



Odpověď:

A není to nějaký podvodný mail?



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy