Vysoký poplatek u bankomatu Euronet

Dotaz: Dobrý den, dne 4.5.2017 jsem 5x vybírala v německém bankomatu Euronet, v obchodním domě REAL, 4x po 600 Euro a 1x po 500 Euro. Po kontrole na internetovém bankovnictví jsem ale zjistila, že bankomat mi celkově strhnul 400 Euro poplatek. Po tomto zjištění jsem se domáhala telefonicky na infolince jak u své banky, tak i na infolince, která je uvedena na bankomatu, kde mi bylo sděleno, že mi nemůžou poskytnout informace o výběru. Poté jsem psala emailem a dožadovala se, aby mi byl dodatečně vyhotoven doklad o tom, že jsem opravdu vybírala zmíněných 600 a 500 Euro. Pán, který zastupuje Českou republiku a Slovensko mi poslal akorát odkaz s tím, ať se domáhám na centrále v cizině (přesně ani nevím, kde centrála je). Je to již týden a žádnou odpověď či potvrzení o výběru stále nemám, i když jsem informovaná o tom, že by dodatečné lístky se dají dohledat. Můj dotaz spočívá v tom, že teď nevím, jak dál postupovat. Moje banka, mi bohužel, nemůže zřejmě pomoc, pokud nemám k tomuto výběru a neoprávněném poplatku za výběry, doklad. Má cenu jít případně za právním zástupcem o radu. Přeci jen skoro 11 tisíc Kč jen tak na ulici již nenajdu.



Odpověď:

Dobrý den,

podejte normálně reklamaci u Vaší banky, která je povinna se tímto zabývat a příp. zjistit i u zahraničního partnera, co a jak. Banka Vás nemůže odkázat "někam"..... ani neví kam. Pokud Vás banka neuspokojí, pokuste se podat pak stížnost k finančnímu arbitrovi a do návrhu uveďte, že jde o nooprávněnou transakci při výběru platební kartou ve výši 400 EUR. Banka je totiž povinna Vám v rámci EU sdělit, kolik ty poplatky budou činit. Je otázkou, zda bankovat např. uvedl i kurs, pokud jste vybírala EUR na vrub účtu v CZK. Při výběru z ATM Vám ale bankomat jistě nabídl stvrzenku o výběru. Tam ale cena za výběr uvedená není.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy