Důrazný nesouhlas s výpisem z úvěrového účtu


13. 02. 2013  12:17     BP.com     komentáře (1)

Postupovat proti bankám se musí tvrdě, pokud máte pocit, že vám křivdí. Stejně tak jako to udělal náš čtenář David N. Ten již v listopadu minulého roku na základě našeho formuláře nabádajícího k navrácení poplatku za vedení úvěrového (hypotečního) účtu (bezdůvodné obohacení) oslovil svou banku GE Money a požádal o zastavení účtování poplatku a jeho vrácení zpětně. Co jej k tomu vedlo? Hlavně zkušenosti s touto bankou - přečtěte si jaké!

Důrazný nesouhlas s výpisem z úvěrového účtu




Vážení,
.
na základě Výpisu z úvěrového účtu ze dne 31.12. 2009 vyjadřuji NESOUHLAS s údaji uvedenými na tomto výpisu, konkrétně se změnu poplatku za vedení úvěrového účtu.

Dne 21.5. 2009 jste mi zaslali "Návrh změny úrokové sazby" na 5,85% a změny pojištění "CARDIF.." na 130 Kč (nebudu řešit to, že jste mi dne 5. 6. zaslali informaci o tom, že jste udělali chybu ve výpočtu a pojištění následně zvýšili na 153 Kč). O žádných dalších změnách jste mne však neinformovali!!!

Vzhledem k výhodnější nabídce od dalších 3 bank jsem 27. 5. 2009 osobně navštívil centrálu na Vyskočilově ul. ve snaze řešit výši úrokové sazby. Přesto, že mi sazba snížena nebyla a bylo mi zvýšeno pojistné, akceptoval jsem tyto podmínky v dobré víře, že je lepší zůstat dobrým klientem s historií v jedné bance než kvůli několika tisícikorunám  měnit banku (s ohledem na to, že se chystám stavět nový dům a budu opět potřebovat čerpat hypotéku).

Při osobním rozhovoru dne 27. 5. 2009 mi nebylo sděleno, že mi po změně úrokové sazby také ZVÝŠÍTE poplatek za vedení hypotéky o 100 %. Tedy z již tak vysokých 300 Kč na naprosto nehorázných 600 Kč (běžná výše u ostatních bank je od 50 do 150 Kč). Pokud bych tuto informaci měl, pravděpodobně bych neváhal a smlouvu okamžitě převedl jinam.

Dnes 7. 1. 2010 v 9:00 jsem tento problém řešil s vaší zaměstnankyní paní T.-M., která mi byla schopna sdělit pouze to, že se změnil ceník. Ani po dvou požádáních mi nesdělila kontakt ani jméno kompetentní osoby, která by byla schopna problém řešit. Informovala mne pouze o možnosti změnit poplatek za vedení hypotéky z 600 Kč měsíčně na 150 Kč měsíčně za poplatek 5000 Kč!!! (to nehodlám akceptovat!!!)

Při uzavírání hypotéky jsem akceptoval poplatek 300 Kč měsíčně, při změně fixace bych akceptoval i opodstatněné zvýšení o 10-20 %, pokud bych na něj byl alespoň nějak upozorněn. Nejsem však ochoten akceptovat zvýšení o 100 %, navíc bez předchozího upozornění. Považuji to nejen za neprofesionální a krajně neetický přístup, ale především za podvod!!! Zatajení skutečnosti zvýšení poplatku o 100%, přičemž o skutečné výši poplatku jsem se dozvěděl až z ročního výpisu, je nehoráznost, se kterou jsem se ještě u žádné z bank nesetkal.

Jak vypadá má současná hypotéka po 5 letech bezproblémového splácení:

Splátka: 4331 Kč
Pojištění: 153 Kč
Poplatek za vedení úvěru: 600 Kč
Celkem tedy 5084 Kč přičemž poplatek za vedení účtu činí 13,85 %  ze splátky (bez pojištění!!!)
+ Povinnost vést další účet: cca 100 Kč

Žádám Vás o bezplatné vrácení poplatku do původního stavu, případně bezplatné převedení úvěrového účtu do režimu s přijatelným poplatkem 150 Kč (dle nabídky Vaší pracovnice). Dále žádám o vrácení neoprávněně účtovaných poplatků za období 07-12/2009 (6 x 300 Kč tedy celkem 1800 Kč).

Jako banka jste mne tímto přístupem velmi zklamali. Doufám, že mému požadavku vyjdete vstříc a uvedete věc do „normálního a slušného režimu“. Pokud budete trvat na takto nehorázném poplatku za vedení úvěru, který slouží k získání dostupného bydlení, jsem plně připraven na tyto praktiky upozornit prostřednictvím médií a věc dále intenzivně řešit.

Vaše vyjádření očekávám nejpozději do 15.1.2010 (i fax či e-mail). Jsem ochoten řešit věc i osobně na kterékoliv pobočce v Praze.
.

S pozdravem

Mgr. David N.



Důrazný nesouhlas s výpisem z úvěrového účtu

Banky??
Pouze a jedině a vždy zisk za každou cenu. Bankám nejde o klienta, bankám jde o jejich peníze. Ale h...
Diskutovat (1)