Elektronické bankovnictví v ČSOB


01. 01. 2005  01:00     Miloslav H.     komentáře (2)

Na počátku byl platební příkaz. Byl to platební příkaz, který vznikl ze šablony. Zadával jsem jej 8. ledna ze svého počítače. Není mi jasno, díky jakým podivuhodným logaritmům bankovní systém přiřadil tomuto příkazu datum splatnosti na 8. února 2005...





Z http://kombajn.bloguje.cz/101022_item.php

M. H.

Elektronické bankovnictví v podání ČSOB

aneb, skočte si s tím na přepážku...

Elektronické bankovnictví této banky totiž není až tak úplně elektronické. Na počátku byl platební příkaz. Byl to platební příkaz, který vznikl ze šablony. Zadával jsem jej 8. ledna ze svého počítače. Není mi jasno, díky jakým podivuhodným logaritmům bankovní systém přiřadil tomuto příkazu datum splatnosti na 8. února 2005, ale protože jsem zvyklý užívat normálních počítačových systémů, které jsou intuitivní, datum jsem nekontroloval, nechtěl jsem, aby byl příkaz poslán za týden za dva nebo za půl roku. Prostě jsem jen chtěl podat platební příkaz a tak se taky stalo. Potvrdil jsem jej skrze bezpečnostní SMS a spokojeně jsem se z banky odhlásil.

Jaké bylo moje překvapení, když o tři dny později na mém účtě nedošlo k plánovanému úbytku peněz. Jal jsem se tedy pátrat proč nebyl příkaz vyplněn a dorazil jsem až k položce "Neodeslané platební příkazy". A vida ho mršku! Brzo jsem si všimnul chybného datumu. Zprvu jsem nad celou věcí jen zakroutil hlavou, ale po chvíli hledání jsem se cítil zmatenější a zmatenější. Nejenže elektronické bankovnictví ČSOB postrádá způsob jak takto špatně zadaný příkaz editovat, co je daleko horší, postrádá i příkaz ke stornu zadaného příkazu a je jedno jestli se má odeslat zítra nebo za měsíc. Po chvíli marného hledání, jsem se uchýlil k potupné činnosti — začal jsem prohledávat nápovědu webové aplikace. Jenže ani zde jsem nenašel požadovanou odpověď na moje otázky. Zbylo mi jediné, obrátit se na helpdeskovou podporu EB ČSOB.

Jediná věc, za kterou mohu ČSOB pochválit je fakt, že helpdesk odpověděl nejen rychle, ale taktéž v souladu s bezpečnostními pravidly. Svůj dotaz jsem zasílal z bankou neautorizovaného emailu. Zeptal jsem se poměrně jednoduše na dvě věci. Zaprvé, zda lze takový příkaz editovat, zadruhé zda lze takový příkaz smazat. Odpověď mi došla na autorizované mobilní číslo ve formě SMS. Byla to ovšem odpověď, kterou jsem nečekal. Ano příkaz stornovat lze, je to ovšem možné jen na pobočce ČSOB.

A tak jsem se po čase zase vydal na pobočku. Vysvětlil jsem slečnám na přepážce (jedna se zaučovala) o co mi jde, slečny si telefonicky ověřily, že příkaz mohou pouze stornovat (tedy zadaný příkaz nelze editovat) a pak mi řekly, že mě tato operace bude stát 100 Kč. Nadzvednul jsem sice obočí do výšky obrovské, ale souhlasil jsem. Nic jiného mi totiž nezbývalo. Snad jen se slzou v oku vzpomínat na bankovní systém v Anglii.

Poučení? Pokud jste klienty ČSOB, pak bankovní příkazy zadávejte pečlivě a nevěřte přednastaveným datumům od systému. Pokud si pořídíte elektronické bankovnictví od ČSOB, tak nečekejte, že vše bude tak úplně elektronické, jak je jinde zvykem, ale spíše se smiřte s tím, že občas budete muset na přepážku. A až tam budete, nedivte se, když za jeden jednoduchý úkon (který byste si mohli doma udělat sami, kdyby to banka umožňovala) zaplatíte třeba stovku...

Bravo ČSOB!
spokojený (?)  klient



Elektronické bankovnictví v ČSOB

Diskutovat (2)