Exkluzivně:
Jaký poplatek je nejabsurdnější pro tiskové mluvčí bank? 1. část


27. 12. 2011  01:02     BP.com     komentáře (0)

V právě probíhajícím prvním kole ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek 2011 vybíráte své oblíbené sazebníkové favority. A jako tradičně, i letos jsme dali prostor samotným bankám vybrat mezi nominovanými poplatky ten nejabsurdnější z jejich vlastního pohledu. A jaké jsou odpovědi tiskových mluvčích? Některé přímé, jiné spíše obecné. Koneckonců, posuďte sami. Pro přehlednost jsme materiál rozdělili do dvou částí, dnes vám přinášíme 1. díl této exkluzivní miniankety.





Jan Holinka (Tiskové centrum České spořitelny):

„Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné. Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí. Neradi bychom označovali za absurdní některý z poplatků, které si účtuje naše konkurence, proto necháme toto hodnocení spíše na veřejnosti.“

Pavla Hávová (ČSOB):

„Stejně jako každá jiná firma, také banka musí nabízet své produkty za odpovídající cenu. Velikost poplatku musí jít ruku v ruce s kvalitou a dostupností nabízených služeb. Nastane-li však situace, kdy se poplatek snaží skrýt, není jasně definovaný, nebo neumožní klientovi se seznámit s jeho postatou, dá se takový poplatek nazvat absurdním. Pro ČSOB je tato transparentnost velice důležitá a klient má možnost se s každým jednotlivým poplatkem důkladně seznámit. Z vámi navrhovaných poplatků bych se stejně tak jako v loňském roce přiklonila k poplatku týkajícího se internetového bankovnictví, přesněji poplatku za výpis z účtu zaslaného elektronickou cestou. Svůj účet v současnosti po internetu spravuje velké množství našich klientů a ti by měli mít jednoduchý a levný přístup ke svému elektronickému bankovnictví.“

Monika Klucová (Komerční banka):

„Přijde mi spíše absurdní diskutovat o tom, zda a které bankovní poplatky jsou absurdní. Za všemi produkty a službami stojí samozřejmě nějaké náklady, které se promítají do ceny, v případě bankovních služeb do poplatků. Naším cílem není poskytovat nejlevnější služby, ale kvalitní produkty, služby a poradenství za odpovídající ceny v celé škále různých bankovních produktů. Každý klient si může vybrat dle svých potřeb a preferencí. Nabízíme různé alternativy a kombinace. Snažíme se klienty motivovat k využívání moderních služeb přímého bankovnictví a k elektronické komunikaci. Pro jednoduché operace je pro obě strany efektivnější využít některý z kanálů přímého bankovnictví. Tyto kanály poskytují vysoký standard a jsou pro řadu běžných bankovních operací pro klienty rychlejší a pohodlnější než návštěva pobočky. Nechceme účelově ukazovat na nějaký konkrétní poplatek a tvrdit o něm, že je absurdní - jen proto, že ho sama KB nemá. Snažíme se v cenové politice vystupovat transparentně a poctivě, a pokud bychom některé poplatky považovali za absurdní, nebudeme je účtovat. Za poplatky, které účtujeme, je vždy nějaký důvod. Několik příkladů k poplatkům v aktuálním seznamu: například poplatek za vklad přes bankomat - vypadá to jako automatizovaná služba bez nákladů, ale tak tomu není. K bankomatu musí přijít živý člověk a zajistit hotovost, bankomat musí umět ověřovat pravost bankovek a jakékoliv vložení karty znamená přímé náklady na autorizace. Obdobou je například zjištění zůstatku přes bankomat. Stejně tak kontokorent i při nevyužívání s sebou nese náklady - banka peníze klientovi rezervuje, aby je měl ihned v případě potřeby dostupné a nemá dopředu informace o záměrech klienta kontokorent využít či nevyužít. Podobnou optikou se můžeme dívat prakticky na všechny poplatky uvedené na aktuálním seznamu. Nicméně, byť má vše svoji cenu, snažíme se v KB o takovou cenovou politiku, která nabízí klientům možnost volby. Velmi dobré ceny klienti zaplatí za produkty a služby, které využívají nejčastěji. Naopak u služeb, jejichž poskytování je nákladné a klienti mají možnost zvolit si alternativní službu, se ceny někdy i mírně zvyšují, jako tomu bylo například u papírových výpisů nebo papírových transakcí.  To, že je naše cenová politika dobře nastavena, potvrzuje i Vaše ocenění v OVB Vstřícné bance pro KB.“

Tomáš Pavlík (UniCredit Bank):

„Stále respektuji právo každé banky pro tvorbu vlastní poplatkové politiky způsobem, aby nevzbuzovala negativní pocity u klientů a současně odpovídala záměrům a cílům banky.“

Tomáš Kofroň (Raiffeisenbank):

„Pro klienta je především důležité, že má možnost volby. Na českém trhu působí zhruba čtyři desítky bank, každá má vlastní poplatkovou politiku, každá se zaměřuje na jiný segment trhu a každá se snaží konkurovat jiným způsobem - některá cenou, jiná kvalitou a šíří nabízených služeb, další třeba kvalitním finančním poradenstvím. Pokud tedy nějaký poplatek je pro klienta absurdní, může využít banku, která jej neúčtuje. Přestože tedy Raiffeisenbank neúčtuje svým klientům prakticky žádný vítězný poplatek z minulých let, nebudu navrhovat žádnou konkrétní nominaci.“

Pavel Zúbek (GE Money Bank):

"Tipovat nejabsurdnější bankovní poplatek z pozice banky je ve své podstatě absurdní. Přestože GE Money Bank některé "nominované" poplatky neúčtuje, ponecháme výsledek ankety plně v rukou hlasující veřejnosti." .

HLASUJTE O NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POPLATEK ZDE!

.


Exkluzivně: Jaký poplatek je nejabsurdnější pro tiskové mluvčí bank? 1. část

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16227371488

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2610
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6690
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8540
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3485
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9780
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4200
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0765
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více