Exkluzivně na BP.com:
30 tisíc klientů nejlépe hodnotí dostupnost bankovních poboček


29. 05. 2012  10:33     BP.com     komentáře (0)

Portál www.bankovnipoplatky.com nabízí klientům jednotlivých bank možnost vystavit těmto bankám vysvědčení v podobě známkování základních charakteristik poskytování bankovních služeb, a to v sekci Dotazníky. Výhodou tohoto anonymního výzkumu je, že jej vyplní kdo chce, kdy chce a stráví s tím libovolně dlouhou dobu (i když to zabere pár desítek vteřin). Naše on-line dotazníky o retailovém bankovnictví zatím vyplnilo necelých třicet tisíc (ano, čtete správně) klientů různých českých bank. S čím jsou nejvíce spokojeni?





Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií. Jak vidíte v následující tabulce, z výsledného souboru jde tedy získat velmi zajímavé výsledky, například, zda existují rozdíly hodnocení mezi muži nebo ženami, jak jsou spokojeni různě vzdělané skupiny, jak jsou klienti spokojeni v jednotlivých krajích, atd.

Tabulka – Jak jsou klienti strukturováni?

Kritéria pro dělení klientů v dotazníku

věk
pohlaví
vzdělání
příjmová kategorie
hodnocená banka
kraj
město
adresa pobočky
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com .

Každý, kdo se rozhodne vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na náš dotazník, tak může učinit – zachováme-li školní terminologii, v následujících devíti „předmětech":

  • Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
  • Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
  • Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit?  Je jednání diskrétní?)
  • Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
  • Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
  • Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
  • Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
  • Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
  • Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?)
.

Školní tématika je rozhodně na místě, neboť se známkuje stejně jako ve škole, tedy na stupnici jedna (výborně) až pět (nedostatečně).

.

KLIENTE, OZNÁMKUJ SVOJI BANKU!

.

Také vás zajímá, jak si bankovní sektor v České republice jako celek u klientů vede? Souhrnné výsledky znázorňuje následující tabulka.

Tabulka – Jak si vede český bankovní sektor?

Kategorie Průměrná známka

Dostupnost bankovní pobočky

1,74

Otevírací doba

2,40

Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky

2,23

Čekací doba v pobočce

2,51

Komplexnost služeb

2,19

Přístup úředníků (bankéřů) ke klientům

1,89

Odborné znalosti bankéřů o poskytovaných službách

2,09

Přístup k informačním materiálům

2,03

Znalost úředníků (bankéřů) o produktech dceřiných společností

2,21
Zdroj: www.bankovnipopaltky.com .

Z nabízených možností má nejlepší výslednou průměrnou známku hned první kategorie týkající se DOSTUPNOSTI BANKY – klienti bankám udělili známku 1,74. „Pro někoho to může být překvapivé, ale vzhledem k sídelní struktuře v České republice a počtu kamenných poboček téměř v každém větším městečku, hustě pokrytá velká města samozřejmě nevyjímaje, skutečně není problém se do banky dostat. Otázka stojí spíše tak, co se děje poté, co se klient do banky dostane,“ hodnotí výsledky analytik Aleš Rod.

Pod hranicí známky dvě, i když velmi těsně s průměrnou známkou 1,89, se pohybuje i hodnocení v kategorii ochoty a přístupu úředníků ke klientům. Jelikož hodnocení od tak velkého vzorku klientů nelze brát na lehkou váhu, rozhodně to znamená, že to v českých bankách s přístupem zaměstnanců ke klientům není až tak špatné, jak by se mohlo zdát například z příběhů v naší sekci Vrba. Na pomyslném třetím místě se pak umístila kategorie „Přístup k informačním materiálům“, jako jsou sazebníky, obchodní podmínky, nebo produktové přehledy.

Nejhůře klienti naopak hodnotí čekání na pobočkách bank a služby, které jim banky v době čekání (ne)poskytují. Průměrná známka za tuto kategorii je 2,51.

.

V následujících týdnech budeme zveřejňovat výstupy z těchto průzkumů. Zajímá vás nějaká konkrétní informace? Napište nám…



Exkluzivně na BP.com: 30 tisíc klientů nejlépe hodnotí dostupnost bankovních poboček

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16499662288

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více